Assessment of work performed by paired students: a pedagogical experience

Souto Iglesias, Antonio; Cantón Pire, Alicia; Pérez de la Portilla, Marina y Hermanns, Lutz Karl Heinz (2011). Assessment of work performed by paired students: a pedagogical experience. En: "INTED2011 Conference", 07/03/2011 - 09/03/2011, Valencia, España. ISBN 978-84-614-7423-3. pp. 2932-2941.

Descripción

Título: Assessment of work performed by paired students: a pedagogical experience
Autor/es:
  • Souto Iglesias, Antonio
  • Cantón Pire, Alicia
  • Pérez de la Portilla, Marina
  • Hermanns, Lutz Karl Heinz
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Artículo)
Título del Evento: INTED2011 Conference
Fechas del Evento: 07/03/2011 - 09/03/2011
Lugar del Evento: Valencia, España
Título del Libro: Proceedings of INTED2011 Conference
Fecha: 2011
ISBN: 978-84-614-7423-3
Materias:
Escuela: E.T.S.I. Navales (UPM)
Departamento: Enseñanzas Básicas de la Ingeniería Naval [hasta 2014]
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
Pdf - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (317kB) | Vista Previa

Resumen

“Teamwork” is one of the abilities most valued by employers. In [16] we describe the process of adapting to the ECTS methodologies (for ongoing assessment), a course in computer programming for students in a technical degree (Marine Engineering, UPM) not specifically dedicated to computing. As a further step in this process we have emphasized cooperative learning. For this, the students were paired and the work of each pair was evaluated via surprise tests taken and graded jointly, and constituting a substantial part of the final grade. Here we document this experience, discussing methodological aspects, describing indicators for measuring the impact of these methodologies on the educational experience, and reporting on the students’ opinion of it.

Más información

ID de Registro: 12842
Identificador DC: http://oa.upm.es/12842/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:12842
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 13 Dic 2012 10:22
Ultima Modificación: 21 Abr 2016 12:10
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM