e-MIS Contents: Multimedia Contents for e-Learning Environments in Minimally Invasive Surgery

Sanchez, Luisa F.; Blas Pagador, Jose; Sánchez García, Patricia; Noguera Aguilar, Jose; Sánchez Margallo, Francisco Miguel y Pérez, Francisco (2011). e-MIS Contents: Multimedia Contents for e-Learning Environments in Minimally Invasive Surgery. En: "Design and Evaluation of Digital Content for Education (DEDCE) 2011", 15/06/2011 - 17/06/2011, Almagro, Ciudad Real, España. pp..

Descripción

Título: e-MIS Contents: Multimedia Contents for e-Learning Environments in Minimally Invasive Surgery
Autor/es:
  • Sanchez, Luisa F.
  • Blas Pagador, Jose
  • Sánchez García, Patricia
  • Noguera Aguilar, Jose
  • Sánchez Margallo, Francisco Miguel
  • Pérez, Francisco
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Artículo)
Título del Evento: Design and Evaluation of Digital Content for Education (DEDCE) 2011
Fechas del Evento: 15/06/2011 - 17/06/2011
Lugar del Evento: Almagro, Ciudad Real, España
Título del Libro: Proceedings of Design and Evaluation of Digital Content for Education (DEDCE) 2011
Fecha: 2011
Materias:
Escuela: E.T.S.I. Telecomunicación (UPM)
Departamento: Tecnología Fotónica [hasta 2014]
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (893kB) | Vista Previa

Resumen

This work describes the design and application of multimedia contents for web technologies-based training in minimally invasive surgery (MIS). The chosen strategy allows knowing the deficiencies of the current training methods so new multimedia contents can cover them. This study is concluded with the definition of three different types of multimedia contents accordingly to the development degree and didactic objectives that they present: Didactic resources are basic contents such as videos or documents that can be enhanced with contributions of users. On the other hand, case reports and didactic units have a defined structure. Didactic resources and case reports provide an informal training while didactic units are included in a more regulated training.

Más información

ID de Registro: 13192
Identificador DC: http://oa.upm.es/13192/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:13192
URL Oficial: http://www.ijcaonline.org/proceedings/dedce/number2/2819-dece0014
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 29 Nov 2012 10:52
Ultima Modificación: 21 Abr 2016 12:30
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM