Analysis of road safety incentives in highway concessions in Spain

Rangel Guilherme Christiano, Thais; Vassallo Magro, José Manuel y Arenas Ramírez, Blanca del Valle (2012). Analysis of road safety incentives in highway concessions in Spain. En: "CIT2012. Actas del X Congreso de Ingeniería del Transporte: Transporte innovador y sostenible de cara al siglo XXI", 20/06/2012 - 22/06/2012, Granada (España). p. 58.

Descripción

Título: Analysis of road safety incentives in highway concessions in Spain
Autor/es:
  • Rangel Guilherme Christiano, Thais
  • Vassallo Magro, José Manuel
  • Arenas Ramírez, Blanca del Valle
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Artículo)
Título del Evento: CIT2012. Actas del X Congreso de Ingeniería del Transporte: Transporte innovador y sostenible de cara al siglo XXI
Fechas del Evento: 20/06/2012 - 22/06/2012
Lugar del Evento: Granada (España)
Título del Libro: CIT2012. Actas del X Congreso de Ingeniería del Transporte: Transporte innovador y sostenible de cara al siglo XXI
Fecha: 2012
Materias:
Escuela: Centro de Investigación del Transporte (TRANSyT) (UPM)
Departamento: Otro
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img] PDF (Document Portable Format) - Acceso permitido solamente a usuarios en el campus de la UPM - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (143kB)

Resumen

Public Private Partnerships (PPPs) are mostly implemented for three reasons: to circumvent budgetary constraints, encourage efficiency and improvement of quality in the provision of public infrastructure. One of the ways of reaching the latter objective is by the introduction of performance-based standards tied to bonuses and penalties to reward or punish the performance of the contractor. These performance based standards often refer to different aspects such as technical, environmental and safety issues. This paper focuses on the implementation of safety based incentives in PPPs. The main aim of this paper is to analyze whether the incentives to improve road safety in PPPs are effective in improving safety ratios in Spain. To this end, negative binomial regression models have been applied using information from the Spanish high capacity network in 2006. The findings indicate that even though road safety is highly influenced by variables that are not much controllable by the contractor such as the Average Annual Daily Traffic and the percentage of heavy vehicles in the highway, the implementation of safety incentives in PPPs has a positive influence in the reduction of fatalities, injuries and accidents.

Más información

ID de Registro: 20059
Identificador DC: http://oa.upm.es/20059/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:20059
URL Oficial: http://www.cit2012.org/
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 18 Sep 2013 17:14
Ultima Modificación: 24 Feb 2017 16:39
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM