Monitoring the communication competence in an innovative context of project management learning

Uruburu Colsa, Ángel; Moreno Romero, Ana María; Ortiz Marcos, Isabel y Cobo Benita, José Ramón (2012). Monitoring the communication competence in an innovative context of project management learning. En: "IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON)", 17/04/2012 - 20/04/2012, Marrakech. pp. 1-10. https://doi.org/10.1109/EDUCON.2012.6201161.

Descripción

Título: Monitoring the communication competence in an innovative context of project management learning
Autor/es:
  • Uruburu Colsa, Ángel
  • Moreno Romero, Ana María
  • Ortiz Marcos, Isabel
  • Cobo Benita, José Ramón
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Artículo)
Título del Evento: IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON)
Fechas del Evento: 17/04/2012 - 20/04/2012
Lugar del Evento: Marrakech
Título del Libro: IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON)
Fecha: 2012
Materias:
Palabras Clave Informales: Communication competence; communication rubric; virtual learning experience; interdisciplinary learning; competence development in project management
Escuela: E.T.S.I. Industriales (UPM)
Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (252kB)

Resumen

This document presents an innovative, formal educational initiative that is aimed at enhancing the development of engineering students' specific competences. The subject of project management is the common theoretical and practical framework that articulates an experience that is carried out by multidisciplinary groups. Full utilization of Web 2.0 platforms and Project Based Learning constitutes the applied methodology. More specifically, this study focuses on monitoring communication competence when working in virtual environments, providing an ad-hoc rubric as a final result.

Más información

ID de Registro: 20877
Identificador DC: http://oa.upm.es/20877/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:20877
Identificador DOI: 10.1109/EDUCON.2012.6201161
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 05 Mar 2014 17:23
Ultima Modificación: 17 Mar 2017 14:43
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM