Design of an assessment methodology for Educational Innovation Groups in the EHEA.

Ríos Carmenado, Ignacio de los; Sastre Merino, Susana y Fernández Moral, María José (2013). Design of an assessment methodology for Educational Innovation Groups in the EHEA.. En: "Proceedings of 2013 International Conference on Social Sciences Research (SSR 2013)", 28/12/2013 - 29/12/2013, Saipan, USA.. ISBN 978-981-07-6050-2.

Descripción

Título: Design of an assessment methodology for Educational Innovation Groups in the EHEA.
Autor/es:
  • Ríos Carmenado, Ignacio de los
  • Sastre Merino, Susana
  • Fernández Moral, María José
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Artículo)
Título del Evento: Proceedings of 2013 International Conference on Social Sciences Research (SSR 2013)
Fechas del Evento: 28/12/2013 - 29/12/2013
Lugar del Evento: Saipan, USA.
Título del Libro: Proceedings of 2013 International Conference on Social Sciences Research (SSR 2013)
Fecha: 2013
ISBN: 978-981-07-6050-2
Materias:
Escuela: E.T.S.I. Agrónomos (UPM) [antigua denominación]
Departamento: Proyectos y Planificación Rural [hasta 2014]
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (92kB)

Resumen

This document explains the process of designing a methodology to evaluate Educational Innovation Groups, which are structures created within universities in the context of adaptation to the European Higher Education Area. These groups are committed to introduce innovation in educational processes as a means to improve educational quality. The assessment design is based on a participatory model of planning called Working With People, that tries to integrate the perspectives of all stakeholders. The aim of the methodology is to be a useful tool for the university to evaluate the work done by the groups, encourage the members to continue improving the quality of teaching and reorient the activities to fulfill the emergent needs that the university faces.

Más información

ID de Registro: 25913
Identificador DC: http://oa.upm.es/25913/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:25913
URL Oficial: http://www.ssr-conf.org/
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 03 Jul 2014 13:27
Ultima Modificación: 22 Sep 2014 11:38
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM