A Web-based Support System for Providing Effective Monitoring, Feedback and Evaluation in Project Management Education

González Marcos, Ana; Alba Elías, Fernando y Ordieres Meré, Joaquín Bienvenido (2013). A Web-based Support System for Providing Effective Monitoring, Feedback and Evaluation in Project Management Education. En: "5th International Conference on Computer Supported EducationCSEDU 2013", 06/05/2013 - 08/05/2013, Aachen, Alemania. ISBN 978-989-8565-53-2. pp. 254-258.

Descripción

Título: A Web-based Support System for Providing Effective Monitoring, Feedback and Evaluation in Project Management Education
Autor/es:
  • González Marcos, Ana
  • Alba Elías, Fernando
  • Ordieres Meré, Joaquín Bienvenido
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Artículo)
Título del Evento: 5th International Conference on Computer Supported EducationCSEDU 2013
Fechas del Evento: 06/05/2013 - 08/05/2013
Lugar del Evento: Aachen, Alemania
Título del Libro: CSEDU 2013 Proceedings of the 5th International Conference on Computer Supported Education
Fecha: 2013
ISBN: 978-989-8565-53-2
Materias:
Palabras Clave Informales: Project Management, Distant Learning, Collaborative Learning, Web 2.0.
Escuela: E.T.S.I. Industriales (UPM)
Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img] PDF (Document Portable Format) - Acceso permitido solamente a usuarios en el campus de la UPM - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (2MB)

Resumen

This work introduces a web-based learning environment to facilitate learning in Project Management. The proposed web-based support system integrates methodological procedures and information systems, allowing to promote learning among geographically-dispersed students. Thus, students who are enrolled in different universities at different locations and attend their own project management courses, share a virtual experience in executing and managing projects. Specific support systems were used or developed to automatically collect information about student activities, making it possible to monitor the progress made on learning and assess learning performance as established in the defined rubric.

Más información

ID de Registro: 26119
Identificador DC: http://oa.upm.es/26119/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:26119
URL Oficial: http://www.csedu.org/?y=2013
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 13 May 2015 15:43
Ultima Modificación: 11 May 2017 18:28
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM