Diferencias y relaciones entre los Intangibles: Identidad, Imagen y Reputación Organizacional

Núñez Guerrero, Yilsy y Rodríguez Monroy, Carlos (2013). Diferencias y relaciones entre los Intangibles: Identidad, Imagen y Reputación Organizacional. En: "Innovation in Engineering, Technology and Education for Competitiveness and Prosperity : 11th Latin American and Caribbean Conference for Engineering and Technology", 14/08/2013 - 16/08/2013, Cancún, Mexico. ISBN 978-0-9822896-6-2. pp. 1-10.

Descripción

Título: Diferencias y relaciones entre los Intangibles: Identidad, Imagen y Reputación Organizacional
Autor/es:
  • Núñez Guerrero, Yilsy
  • Rodríguez Monroy, Carlos
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Artículo)
Título del Evento: Innovation in Engineering, Technology and Education for Competitiveness and Prosperity : 11th Latin American and Caribbean Conference for Engineering and Technology
Fechas del Evento: 14/08/2013 - 16/08/2013
Lugar del Evento: Cancún, Mexico
Título del Libro: Innovation in Engineering, Technology and Education for Competitiveness and Prosperity: Proceedings of the 11th Latin American and Caribbean Conference for Engineering and Technology
Fecha: 2013
ISBN: 978-0-9822896-6-2
Materias:
Palabras Clave Informales: Intangible Resources, Management, Organizational Re putation, Corporate Identity, Corporate Image
Escuela: E.T.S.I. Industriales (UPM)
Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img] Pdf - Acceso permitido solamente a usuarios en el campus de la UPM - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (108kB)

Localizaciones alternativas

URL Oficial: http://www.laccei.org/LACCEI2013-Cancun/index.htm

Resumen

The main objective of this research is to review in the academic literature the terms Corporate Identity, Corporate Image and Organizational Reputation in an effort to condense and organize the existing knowledge in the field of business, in order to help clarify the ambiguity that is generated when using these terms in business and academic circles as manifested by the resistence of problems in identifying the differences among them. The methodology followed consists of a strategy which corresponds to a non-experimental descriptive design, which uses three criteria to review the state of the art. This approach can help identify a set of aspects that are considered to have been insufficiently addressed in the studies conducted to date, in order to contribute to the accurate differentiation of the terms.

Más información

ID de Registro: 29937
Identificador DC: http://oa.upm.es/29937/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:29937
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 02 Dic 2014 17:05
Ultima Modificación: 02 Dic 2014 17:05
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM