An Integrated Transport Planning Framework Involving a Combined Utility-Regret Approach

Wang, Yang; Monzón de Cáceres, Andrés; Di Ciommo, Floridea y Kaplan, Sigal (2014). An Integrated Transport Planning Framework Involving a Combined Utility-Regret Approach. En: "Transportation Research Board 93rd Annual Meeting", 12/01/2014 - 16/01/2014, Washington DC, USA.

Descripción

Título: An Integrated Transport Planning Framework Involving a Combined Utility-Regret Approach
Autor/es:
  • Wang, Yang
  • Monzón de Cáceres, Andrés
  • Di Ciommo, Floridea
  • Kaplan, Sigal
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Artículo)
Título del Evento: Transportation Research Board 93rd Annual Meeting
Fechas del Evento: 12/01/2014 - 16/01/2014
Lugar del Evento: Washington DC, USA
Título del Libro: TRB 93rd Annual Meeting Compendium of Papers
Fecha: 2014
Materias:
Escuela: E.T.S.I. Caminos, Canales y Puertos (UPM)
Departamento: Ingeniería Civil: Transportes [hasta 2014]
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img] PDF (Document Portable Format) - Acceso permitido solamente a usuarios en el campus de la UPM - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (421kB)

Resumen

Sustainable transport planning requires an integrated approach involving strategic planning, impact analysis and multi-criteria evaluation. This study aims at relaxing the utility-based decision-making assumption by newly embedding anticipated-regret and combined utility-regret decision mechanisms in an integrated transport planning framework. The framework consists of a two-round Delphi survey, an integrated land-use and transport model for Madrid, and multi-criteria analysis. Results show that (i) regret-based ranking has similar mean but larger variance than utility-based ranking; (ii) the least-regret scenario forms a compromise between the desired and the expected scenarios; (iii) the least-regret scenario can lead to higher user benefits in the short-term and lower user benefits in the long-term; (iv) utility-based, regret-based and combined utility-regret-based multi-criteria analysis result in different rankings of policy packages; and (v) the combined utility-regret ranking is more informative compared with utility-based or regret-based ranking.

Más información

ID de Registro: 31168
Identificador DC: http://oa.upm.es/31168/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:31168
URL Oficial: http://trid.trb.org/view.aspx?id=1288432
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 02 Oct 2014 11:58
Ultima Modificación: 02 Oct 2014 12:03
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM