Establishing a new paradigm for teaching mathematics at engineering schools

García López, Alfonsa; García Mazario, Francisco; Villa Cuenca, Agustín de la; Lois, Alejandro; Martín del Rey, Ángel; Milevicich, Liliana y Rodríguez Sánchez, Gerardo (2013). Establishing a new paradigm for teaching mathematics at engineering schools. En: "3th International Conference The Future of Education", 13/06/2013 - 14/06/2013, Florencia (Italia). ISBN 978-88-6292-386-6. pp. 177-181.

Descripción

Título: Establishing a new paradigm for teaching mathematics at engineering schools
Autor/es:
  • García López, Alfonsa
  • García Mazario, Francisco
  • Villa Cuenca, Agustín de la
  • Lois, Alejandro
  • Martín del Rey, Ángel
  • Milevicich, Liliana
  • Rodríguez Sánchez, Gerardo
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Artículo)
Título del Evento: 3th International Conference The Future of Education
Fechas del Evento: 13/06/2013 - 14/06/2013
Lugar del Evento: Florencia (Italia)
Título del Libro: The Future of Education, Conference Proceedings 2013
Fecha: 2013
ISBN: 978-88-6292-386-6
Materias:
Escuela: E.U. de Informática (UPM) [antigua denominación]
Departamento: Matemática Aplicada a las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (59kB) | Vista Previa

Resumen

This paper analyzes an ideal model of teaching, thinking after 5-10 years in Universities in the world. We propose the collaborative work for a fruitful learning. According with that, we expose some of our previous projects in this area and some ideas for the ?global education?, focused on the teaching and learning of mathematics to engineering students. Furthermore we explain some of our initiatives for implementing the "Bologna process?. Aspects related to the learning and assessments will be analyzed. The establishment of the new teaching paradigm has to change the learning process and we will suggest some possible initiatives for adapting the learning to the new model. The paper ends by collecting some conclusions.

Más información

ID de Registro: 33266
Identificador DC: http://oa.upm.es/33266/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:33266
URL Oficial: http://conference.pixel-online.net/foe2013/
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 28 Abr 2015 15:51
Ultima Modificación: 28 Abr 2015 20:53
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM