CAS: A tool for improving autonomous work

García López, Alfonsa; García Mazario, Francisco; Villa Cuenca, Agustín de la; Martín del Rey, Ángel y Rodríguez Sánchez, Gerardo (2013). CAS: A tool for improving autonomous work. En: "ACA 2013. MÁLAGA", 02/07/2013 - 06/07/2013, Málaga (España). ISBN 978-84-616-4565-7. p. 37.

Descripción

Título: CAS: A tool for improving autonomous work
Autor/es:
  • García López, Alfonsa
  • García Mazario, Francisco
  • Villa Cuenca, Agustín de la
  • Martín del Rey, Ángel
  • Rodríguez Sánchez, Gerardo
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Lectura)
Título del Evento: ACA 2013. MÁLAGA
Fechas del Evento: 02/07/2013 - 06/07/2013
Lugar del Evento: Málaga (España)
Título del Libro: Proceedings of Applications of Computer Algebra ( ACA 2013. Málaga)
Fecha: Julio 2013
ISBN: 978-84-616-4565-7
Materias:
Palabras Clave Informales: Autonomous work, computer algebra systems, engineering studies, participation in competitions, small projects, toolboxes 37
Escuela: E.U. de Informática (UPM) [antigua denominación]
Departamento: Matemática Aplicada a las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (85kB) | Vista Previa

Resumen

The EHEA proposes a student-centered teaching model. Therefore, it seems necessary to actively involve the students in the teaching-learning process. Increasing the active participation of the students is not always easy in mathematical topics, since, when the students just enter the University, their ability to carry out autonomous mathematical work is scarce. In this paper we present some experiences related with the use of Computer Algebra Systems (CAS). All the experiences are designed in order to develop some mathematical competencies and mainly self-learning, the use of technology and team-work. The experiences include some teachers? proposals including: small projects to be executed in small groups, participation in competitions, the design of different CAS-Toolboxes, etc. The results obtained in the experiences, carried out with different groups of students from different engineering studies at different universities, makes us slightly optimistic about the educational value of the model.

Más información

ID de Registro: 33270
Identificador DC: http://oa.upm.es/33270/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:33270
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 28 Abr 2015 19:42
Ultima Modificación: 28 Abr 2015 20:59
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM