Power Balance of a Hybrid Power Source in a Power Plant for a Small Propulsion Aircraft

Bataller Planes, Elena; Lapena Rey, Nieves; Mosquera, Jonay; Ortí, Fortunato; Oliver Ramírez, Jesús Angel; García Suárez, Oscar; Moreno González, Félix Antonio; Portilla Berrueco, Jorge; Torroja Fungairiño, Yago; Vasic, Miroslav; Huerta Oliveres, Santa Concepción; Trocki, M.; Zumel Vaquero, Pablo y Cobos Márquez, José Antonio (2008). Power Balance of a Hybrid Power Source in a Power Plant for a Small Propulsion Aircraft. En: "IEEE Power Electronics Specialists Conference (PESC)", 15/06/2008-19/06/2008, Rodas (Grecia). ISBN 978-14-2441-668-4. pp. 704-710.

Descripción

Título: Power Balance of a Hybrid Power Source in a Power Plant for a Small Propulsion Aircraft
Autor/es:
  • Bataller Planes, Elena
  • Lapena Rey, Nieves
  • Mosquera, Jonay
  • Ortí, Fortunato
  • Oliver Ramírez, Jesús Angel
  • García Suárez, Oscar
  • Moreno González, Félix Antonio
  • Portilla Berrueco, Jorge
  • Torroja Fungairiño, Yago
  • Vasic, Miroslav
  • Huerta Oliveres, Santa Concepción
  • Trocki, M.
  • Zumel Vaquero, Pablo
  • Cobos Márquez, José Antonio
Director/es:
  • Ortí, F.
  • Mosquera, J.
  • Trocki, M.
  • Lapena, N.
  • Zumel, P.
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Artículo)
Título del Evento: IEEE Power Electronics Specialists Conference (PESC)
Fechas del Evento: 15/06/2008-19/06/2008
Lugar del Evento: Rodas (Grecia)
Título del Libro: Power Electronics Specialists Conference, 2008. PESC 2008. IEEE
Fecha: 2008
ISBN: 978-14-2441-668-4
Materias:
Escuela: E.T.S.I. Industriales (UPM)
Departamento: Automática, Ingeniería Electrónica e Informática Industrial [hasta 2014]
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

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Resumen

This paper analyzes two different architectures for a hybrid power source comprising a PEM (Polymer Electrolyte Membrane) fuel cell and a Li ion battery. The hybrid power source feeds the propulsion motor of an all electrical aircraft, the Boeing Fuel Cell Demonstrator. The architectures are an unregulated and a regulated hybrid power source. The regulation is achieved by means of a controllable series boost converter (SBC) connected in series with the fuel cell. Both architectures have been simulated, implemented and tested in the Boeing Fuel Cell Demonstrator Airplane.

Más información

ID de Registro: 3434
Identificador DC: http://oa.upm.es/3434/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:3434
URL Oficial: http://ieeexplore.ieee.org/xpl/mostRecentIssue.jsp?punumber=4578427
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 28 Jun 2010 09:00
Ultima Modificación: 23 Feb 2017 17:47
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