Transit Use by Young People in Times of Financial Austerity: A Cause of Equity Concern?

Kaplan, Sigal; Abreu e Silva, João de y Di Ciommo, Floridea (2014). Transit Use by Young People in Times of Financial Austerity: A Cause of Equity Concern?. En: "XVIII Congreso Panamericano de Ingeniería de Tránsito, Transporte y Logística.PANAM 2014", 11/06/2014 – 13/06/2014, Santander, España. pp. 1-16.

Descripción

Título: Transit Use by Young People in Times of Financial Austerity: A Cause of Equity Concern?
Autor/es:
  • Kaplan, Sigal
  • Abreu e Silva, João de
  • Di Ciommo, Floridea
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Artículo)
Título del Evento: XVIII Congreso Panamericano de Ingeniería de Tránsito, Transporte y Logística.PANAM 2014
Fechas del Evento: 11/06/2014 – 13/06/2014
Lugar del Evento: Santander, España
Título del Libro: Actas del XVIII Congreso Panamericano de Ingeniería de Tránsito, Transporte y Logística, PANAM 2014
Fecha: 2014
Materias:
Escuela: E.T.S.I. Caminos, Canales y Puertos (UPM)
Departamento: Otro
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (427kB) | Vista Previa

Resumen

This study investigates the effect of price and travel time fairness and spatial equity in transit provision on the perceived transit service quality, willingness to pay, and habitual frequency of use. Based on the theory of planned behavior, we developed a web-based questionnaire for revealed preferences data collection. The survey was administered among young people in Copenhagen and Lisbon to explore the transit perceptions and use under different economic and transit provision conditions. The survey yielded 499 questionnaires, analyzed by means of structural equation models. Results show that higher perceived fairness relates positively to higher perceived quality of transit service and higher perceived ease of paying for transit use. Higher perceived spatial equity in service provision is associated with higher perceived service quality. Higher perceived service quality relates to higher perceived ease of payment, which links to higher frequency of transit use.

Proyectos asociados

TipoCódigoAcrónimoResponsableTítulo
Horizonte 2020TU1209COSTEuropean Corporation in Science and TechnologyAction on transport equity analysis: assessment and integration of equity criteria in transportation planning

Más información

ID de Registro: 36985
Identificador DC: http://oa.upm.es/36985/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:36985
URL Oficial: http://www.panam2014.unican.es/index.php?lang=es
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 20 Jul 2015 16:54
Ultima Modificación: 21 Jul 2015 16:34
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM