Escuela infantil de cocina CookLand

Peñasco Sánchez-Barba, Jesús Manuel (2015). Escuela infantil de cocina CookLand. Thesis (Master thesis), E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM).

Description

Title: Escuela infantil de cocina CookLand
Author/s:
  • Peñasco Sánchez-Barba, Jesús Manuel
Contributor/s:
  • Prieto Remón, Tomás
Item Type: Thesis (Master thesis)
Masters title: Consultoría y Gestión de Empresas
Date: March 2015
Subjects:
Faculty: E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM)
Department: Otro
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (548kB) | Preview

Abstract

El objetivo de este documento es desarrollar un plan de negocio, para analizar la viabilidad de la puesta en marcha de una nueva empresa, una escuela de cocina infantil. Inicialmente la empresa se plantea con la opción de venta de dos productos, uno que serían las propias clases de cocina, con diversas temáticas y un segundo producto, que aprovechando las instalaciones consistirá en la opción de celebrar cumpleaños o fiestas infantiles, donde los niños cocinaran su propia merienda. La escuela se abriría en el municipio de Coslada, en la comunidad de Madrid, por lo que todos los reglamentos o requerimientos legales e impuestos se analizaran dentro del prisma de dicho municipio y comunidad autónoma. El Plan de negocio analizara los siguientes aspectos: - Estrategia: creación del plan estratégico de la empresa: Análisis y selección de las estrategias (misión, visión, etc, de la empresa), estudio de competencias, etc. - Marketing: Definición de productos, canales de comunicación con los posibles clientes y desarrollo del pricing de los productos. - Financiero: Análisis del impacto financiero de la apertura y funcionamiento del proyecto.---ABSTRACT---The aim of this document is to develop a business plan to analyze the feasibility of launching a new business, a school for children kitchen. Initially the company raises two products, own cooking classes, with different themes and a second product through which the facilities for children's birthday celebration where children can take advantage cook their own snacks. The school would open in the town of Coslada, in Madrid, so that all regulations and legal requirements and fees will be analyzed within the prism of that community. The Business Plan will analyze aspects of: - Strategy: creation of the strategic plan of the company: Analysis and selection of strategies (mission, vision, etc, of the company), study skills, etc. - Marketing: Definition of products, channels of communication with potential customers and development product’s pricing. - Financial Analysis of the financial impact of the opening and operation of the project.

More information

Item ID: 37198
DC Identifier: http://oa.upm.es/37198/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:37198
Deposited by: Biblioteca Facultad de Informatica
Deposited on: 21 Jul 2015 10:33
Last Modified: 14 Oct 2015 10:34
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM