Key factors for defining an efficient urban transport interchange: users' perceptions

Hernández del Olmo, Sara y Monzon De Caceres, Andres (2016). Key factors for defining an efficient urban transport interchange: users' perceptions. "CITIES", v. 50 ; pp. 158-167. ISSN 0264-2751. https://doi.org/10.1016/j.cities.2015.09.009.

Descripción

Título: Key factors for defining an efficient urban transport interchange: users' perceptions
Autor/es:
  • Hernández del Olmo, Sara
  • Monzon De Caceres, Andres
Tipo de Documento: Artículo
Título de Revista/Publicación: CITIES
Fecha: Febrero 2016
Volumen: 50
Materias:
Escuela: Centro de Investigación del Transporte (TRANSyT) (UPM)
Departamento: Ingeniería Civil: Transporte y Territorio
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img] PDF (Document Portable Format) - Acceso permitido solamente a usuarios en el campus de la UPM hasta 31 Febrero 2018 - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (523kB)

Resumen

The sustained increase in the urban population and the trend towards urban sprawl in European cities has led to a change in mobility patterns, and many public transport users now need to combine several modes or transport services at urban transport interchanges before they reach their final destination. Therefore, they have become an everyday experience for users where, in addition, users spend time inside. This paper aims to identify the key factors both from a functional and psychological perspective for defining an efficient transport interchange. Since the users' perceptions of their experience are particularly important for achieving the most appropriate policy measures for interchanges, an ad?hoc travellers' satisfaction survey was designed and carried out in three European transport interchanges. The assessment methodology used here ?Principal Component Analysis? is proposed as a useful step?by?step procedure. The results of this research highlight the ambivalent nature of the urban transport interchanges. The key functional aspects identified contribute to make easier the transfer and reduce the waiting time, while the psychological factors make the stay more comfortable for users.

Proyectos asociados

TipoCódigoAcrónimoResponsableTítulo
FP7314262TRANSPORT City-HUBUniversidad Politécnica de MadridInnovative design and operation of new or upgraded efficient urban transport interchanges

Más información

ID de Registro: 38089
Identificador DC: http://oa.upm.es/38089/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:38089
Identificador DOI: 10.1016/j.cities.2015.09.009
URL Oficial: https://doi.org/10.1016/j.cities.2015.09.009
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 23 May 2017 07:54
Ultima Modificación: 23 May 2017 08:34
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM