Understanding the inventor’s mind through patent analysis: a clil team-teaching experience at the Technical University of Madrid

Barreiro Elorza, Pilar and Sancho Guinda, Carmen (2015). Understanding the inventor’s mind through patent analysis: a clil team-teaching experience at the Technical University of Madrid. In: "XXXIII Congreso Internacional AESLA: “La Comunicación Multimodal En El Siglo XXI: Retos Académicos y Profesionales”.", 16-18 Abril 2015, Madrid.

Description

Title: Understanding the inventor’s mind through patent analysis: a clil team-teaching experience at the Technical University of Madrid
Author/s:
  • Barreiro Elorza, Pilar
  • Sancho Guinda, Carmen
Item Type: Presentation at Congress or Conference (Article)
Event Title: XXXIII Congreso Internacional AESLA: “La Comunicación Multimodal En El Siglo XXI: Retos Académicos y Profesionales”.
Event Dates: 16-18 Abril 2015
Event Location: Madrid
Title of Book: XXXIII Congreso Internacional AESLA: “La Comunicación Multimodal En El Siglo XXI: Retos Académicos y Profesionales”.
Date: April 2015
Subjects:
Faculty: E.T.S.I. Agrónomos (UPM) [antigua denominación]
Department: Ingeniería Agroforestal
UPM's Research Group: Técnicas Avanzadas en Agroalimentación LPF-TAGRALIA
Creative Commons Licenses: Recognition

Full text

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (1MB) | Preview

Abstract

Describimos una iniciativa de enseñanza en equipo, basada en la metodología CLIL y aplicada recientemente en la Escuela Técnica Superior de Ingenieros Agrónomos de la Universidad Politécnica de Madrid. Dos profesoras—una ingeniera agrónoma y una lingüista, junto con cerca de 20 estudiantes de máster, analizamos una patente contrastándola con un artículo de investigación homólogo, escrito por los mismos autores sobre el mismo objeto tecnológico, y examinando sus diferentes contextos y consecuencias sociales. Con una duración de siete horas y media y un carácter eminentemente práctico, el seminario impartido no sólo se ha diseñado para proporcionar contenidos disciplinarios (agronómicos) y procedimentales (las estrategias propias de la escritura de patentes), sino también para suscitar sensibilidad hacia el lector y fomentar competencias transversales

More information

Item ID: 38523
DC Identifier: http://oa.upm.es/38523/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:38523
Deposited by: Catedrática Pilar Barreiro
Deposited on: 25 Nov 2015 08:25
Last Modified: 25 Nov 2015 08:25
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM