Marketing and Sales organization in a “Brand-Focused Professional” multinational

Cometto, Teresa; Palacios Fernández, Miguel y Labadie, Gaston J. (2013). Marketing and Sales organization in a “Brand-Focused Professional” multinational. En: "2013 Annual Conference of BALAS Congress", March 20-22, 2013, Lima, Perú. pp. 1-20.

Descripción

Título: Marketing and Sales organization in a “Brand-Focused Professional” multinational
Autor/es:
  • Cometto, Teresa
  • Palacios Fernández, Miguel
  • Labadie, Gaston J.
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Artículo)
Título del Evento: 2013 Annual Conference of BALAS Congress
Fechas del Evento: March 20-22, 2013
Lugar del Evento: Lima, Perú
Título del Libro: 2013 Annual Conference of BALAS Congress
Fecha: 2013
Materias:
Palabras Clave Informales: marketing organization, sales organization, marketing-sales interface
Escuela: E.T.S.I. Industriales (UPM)
Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (189kB) | Vista Previa

Resumen

This article tests a multidimensional model of the marketing and sales organizational interface, based on a previous one tested for European companies (Homburg et al., 2008), in a specific taxonomical configuration: a brand focused professional multinational, in three successful Latin American branches. Factor reliability and hypotheses were studied through a confirmatory factor analysis. Results show the existence of a positive relationship between formalization, joint planning, teamwork, information sharing, trust and interface quality. Interface quality and business performance show also a positive relationship. This empirical study contributes to the knowledge of the organizational enhancement of interactions in emerging markets

Más información

ID de Registro: 38600
Identificador DC: http://oa.upm.es/38600/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:38600
URL Oficial: http://www.balas.org/BALAS_2013_proceedings_data/start_here.html
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 02 Dic 2015 15:27
Ultima Modificación: 02 Dic 2015 15:27
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM