Improving robustness of rolling stock circulations in rapid transit networks

Cadarso Morga, Luis y Marín Gracia, Angel (2014). Improving robustness of rolling stock circulations in rapid transit networks. "Computer and Operation Research", v. 51 ; pp. 146-159. ISSN 0305-0548. https://doi.org/10.1016/j.cor.2014.05.007.

Descripción

Título: Improving robustness of rolling stock circulations in rapid transit networks
Autor/es:
  • Cadarso Morga, Luis
  • Marín Gracia, Angel
Tipo de Documento: Artículo
Título de Revista/Publicación: Computer and Operation Research
Fecha: Noviembre 2014
Volumen: 51
Materias:
Escuela: E.T.S. de Ingeniería Aeronáutica y del Espacio (UPM)
Departamento: Matemática Aplicada a la Ingeniería Aeroespacial
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (12MB) | Vista Previa

Resumen

The rolling stock circulation depends on two different problems: the rolling stock assignment and the train routing problems, which up to now have been solved sequentially. We propose a new approach to obtain better and more robust circulations of the rolling stock train units, solving the rolling stock assignment while accounting for the train routing problem. Here robustness means that difficult shunting operations are selectively penalized and propagated delays together with the need for human resources are minimized. This new integrated approach provides a huge model. Then, we solve the integrated model using Benders decomposition, where the main decision is the rolling stock assignment and the train routing is in the second level. For computational reasons we propose a heuristic based on Benders decomposition. Computational experiments show how the current solution operated by RENFE (the main Spanish train operator) can be improved: more robust and efficient solutions are obtained

Proyectos asociados

TipoCódigoAcrónimoResponsableTítulo
Sin especificarTRA2011-27791- C03-01Sin especificarSin especificarRobustez, recuperabilidad y congestión en redes de transporte público

Más información

ID de Registro: 40215
Identificador DC: http://oa.upm.es/40215/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:40215
Identificador DOI: 10.1016/j.cor.2014.05.007
URL Oficial: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0305054814001361
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 04 Oct 2016 09:37
Ultima Modificación: 04 Oct 2016 09:37
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM