Identifying learning patterns in the upper-intermediate level of English through large-scale testing

Argüelles Álvarez, Irina y Martínez Núñez, Margarita (2014). Identifying learning patterns in the upper-intermediate level of English through large-scale testing. "Procedia - Social and Behavioral Sciences", v. 2015 (n. 173); pp. 5-10. ISSN 1877-0428. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.02.022.

Descripción

Título: Identifying learning patterns in the upper-intermediate level of English through large-scale testing
Autor/es:
  • Argüelles Álvarez, Irina
  • Martínez Núñez, Margarita
Tipo de Documento: Artículo
Título de Revista/Publicación: Procedia - Social and Behavioral Sciences
Fecha: 13 Febrero 2014
Volumen: 2015
Materias:
Palabras Clave Informales: Large-scale testing; learning patterns; item response models; teaching and assessment processes
Escuela: E.T.S.I. y Sistemas de Telecomunicación (UPM)
Departamento: Lingüistica Aplicada a la Ciencia y a la Tecnología
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (212kB) | Vista Previa

Resumen

In this paper we will summarize the rationale and validation process of a multiple choice test developed at the Universidad Politécnica de Madrid (UPM) to regulate the students? access to the subject ?English for Professional and Academic Communication? for which a B2 proficiency level, in accordance with the Common European Framework of Reference for Languages (CEFRL), was established as a minimum level. Item difficulty and item discrimination are studied and analyzed from the large-scale application of the test to 924 students. The aim of the study is to reach preliminary conclusions about possible areas where sequential learning on the part of students could be studied.

Proyectos asociados

TipoCódigoAcrónimoResponsableTítulo
Comunidad de MadridSin especificarSin especificarSin especificarSin especificar

Más información

ID de Registro: 40408
Identificador DC: http://oa.upm.es/40408/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:40408
Identificador DOI: 10.1016/j.sbspro.2015.02.022
URL Oficial: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815013300
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 07 Mar 2017 14:23
Ultima Modificación: 07 Mar 2017 14:23
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM