Influence of assessment in the teaching-learning process in the higher education

Prieto Barrio, Maria Isabel; Cobo Escamilla, Alfonso; González García, María de las Nieves; Moreno Fernández, María Esther y Rosa García, M. Pilar de la (2015). Influence of assessment in the teaching-learning process in the higher education. "Procedia - Social and Behavioral Sciences", v. 176 ; pp. 458-465. ISSN 1877-0428. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.497.

Descripción

Título: Influence of assessment in the teaching-learning process in the higher education
Autor/es:
  • Prieto Barrio, Maria Isabel
  • Cobo Escamilla, Alfonso
  • González García, María de las Nieves
  • Moreno Fernández, María Esther
  • Rosa García, M. Pilar de la
Tipo de Documento: Artículo
Título de Revista/Publicación: Procedia - Social and Behavioral Sciences
Fecha: 2015
Volumen: 176
Materias:
Palabras Clave Informales: Assessment, Motivation, Autonomous learning, Significant learning
Escuela: E.T.S. de Edificación (UPM)
Departamento: Tecnología de la Edificación
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (516kB) | Vista Previa

Resumen

The new European Higher Education Area (EHEA) involves a change in the way of understanding learning and the teacher?s work. In this field, assessment is a very important aspect in education. It influences determinedly in the process of helping and encouraging the students to learn and understand their progresses in learning. This paper shows, from the results obtained in the subject "Concrete as a Structural Material", of fourth grade in Building Degree, the factors which affect the teaching-learning process through assessment

Más información

ID de Registro: 41655
Identificador DC: http://oa.upm.es/41655/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:41655
Identificador DOI: 10.1016/j.sbspro.2015.01.497
URL Oficial: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815005340
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 09 May 2017 12:28
Ultima Modificación: 09 May 2017 12:32
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM