Challenges of adapting English médium instruction into the Spanish university curricula and some novel solutions

Pierce McMahon, Joana; Argüelles Alvarez, Irina; Cuadrado Esclapez, Georgina; Robisco Martín, María del Mar; Millán, M.; Villarroel Robinson, Morris; Álvarez, I.; Sancho, Carlos; Salto-Weis Azevedo, Isabel; Dochao, L.; Blanco, J.; García, A. B.; González, M. M.; Martínez Núñez, Margarita; San José, F.; González Rodrigo, S.; Menoyo Luque, David; Benavente, E.; Rodríguez Herva, Jose Juan; Quemada Saenz-Badillos, Miguel; Rodríguez Sinobas, Leonor; Rosado, E. y Hontoria Fernández, Chiquinquirá (2015). Challenges of adapting English médium instruction into the Spanish university curricula and some novel solutions. En: "9th International Technology, Education and Development Conference", 02/03/2015-04/03/2015, Madrid, España. p. 6.

Descripción

Título: Challenges of adapting English médium instruction into the Spanish university curricula and some novel solutions
Autor/es:
  • Pierce McMahon, Joana
  • Argüelles Alvarez, Irina
  • Cuadrado Esclapez, Georgina
  • Robisco Martín, María del Mar
  • Millán, M.
  • Villarroel Robinson, Morris
  • Álvarez, I.
  • Sancho, Carlos
  • Salto-Weis Azevedo, Isabel
  • Dochao, L.
  • Blanco, J.
  • García, A. B.
  • González, M. M.
  • Martínez Núñez, Margarita
  • San José, F.
  • González Rodrigo, S.
  • Menoyo Luque, David
  • Benavente, E.
  • Rodríguez Herva, Jose Juan
  • Quemada Saenz-Badillos, Miguel
  • Rodríguez Sinobas, Leonor
  • Rosado, E.
  • Hontoria Fernández, Chiquinquirá
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Artículo)
Título del Evento: 9th International Technology, Education and Development Conference
Fechas del Evento: 02/03/2015-04/03/2015
Lugar del Evento: Madrid, España
Título del Libro: INTED2015 Proceedings
Fecha: 2015
Materias:
Escuela: E.T.S.I. Agrónomos (UPM) [antigua denominación]
Departamento: Producción Agraria
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (190kB) | Vista Previa

Resumen

The integration of the Spanish university system in the European Higher Education Area (EHEA) demands a series of concrete proposals. As we advance in the implementation of the process of Bologna, it is necessary to contemplate a new paradigm of teaching/learning. Central to this new paradigm is the adaptation of the curricula into the English language medium (EMI). Among many strategies for internationalization of the Universidad Politécnica de Madrid (UPM) under adoption, this university has funded a project TechEnglish intends to facilitate the conversion of subjects and eventually degree programs into the delivery in the English Language. This paper details a work in progress and describes the collaboration between content teachers and applied linguistics. The three collaborative actions are currently underway: observation of classes by applied linguists, seminar delivery on topics requested by the content teachers, and materials development with the help of teaching assistants. We are convinced that this collaboration is the necessary ingredient to promote teaching and learning through English at our university.

Más información

ID de Registro: 42361
Identificador DC: http://oa.upm.es/42361/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:42361
URL Oficial: https://library.iated.org/publications/INTED2015
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 08 Jul 2016 14:06
Ultima Modificación: 08 Jul 2016 14:06
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM