¿Están satisfechas las personas?; Ellos son los protagonistas; Hacia los servicios centrados en la persona

Estellés Marcos de León, Íñigo and Fernández del Pozo de Salamanca, Juan Antonio and Perea, Francisco Javier and Torrés, Iván and Trigo Domínguez, María Cristina (2015). ¿Están satisfechas las personas?; Ellos son los protagonistas; Hacia los servicios centrados en la persona. In: "IX Jornadas Científicas Internacionales de Investigación sobre Personas con Discapacidad", 18-20 Mar 2015, Salamanca, España. ISBN 978-84-606-6434-5. pp. 177-178.

Description

Title: ¿Están satisfechas las personas?; Ellos son los protagonistas; Hacia los servicios centrados en la persona
Author/s:
  • Estellés Marcos de León, Íñigo
  • Fernández del Pozo de Salamanca, Juan Antonio
  • Perea, Francisco Javier
  • Torrés, Iván
  • Trigo Domínguez, María Cristina
Item Type: Presentation at Congress or Conference (Article)
Event Title: IX Jornadas Científicas Internacionales de Investigación sobre Personas con Discapacidad
Event Dates: 18-20 Mar 2015
Event Location: Salamanca, España
Title of Book: Prácticas profesionales y organizacionales basados en la evidencia
Date: 2015
ISBN: 978-84-606-6434-5
Volume: 1
Subjects:
Freetext Keywords: Comunidad de Madrid; protagonistas; Sinergias; Equipo guía; Equipo asesor; Evaluación; Satisfacción; SERVQUAL; Cuestionario; Entrevista; Resultados; Plan de mejora; Protagonists; Synergies; Guidance team; Team advisor; Evaluation; Satisfaction; Questionnaire; Interview; Results; Improvement plan
Faculty: E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM)
Department: Inteligencia Artificial
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (705kB) | Preview

Abstract

La Consejería de Asuntos Sociales de la Comunidad de Madrid, como gestora de la Red de Centros de Atención a Personas con Discapacidad Intelectual, promueve la implantación de medidas de satisfacción de personas usuarias de Centros Ocupacionales que generen planes de mejora en la prestación de los servicios. Por este motivo, se lleva a cabo una experiencia piloto de evaluación en cuatro centros ocupacionales de la Red cuyo diseño, proceso y resultados se detallan en este documento. Para cada uno de los centros implicados, ha supuesto un reto la participación en éste proyecto, en el caso de Fundación FAD lo más relevante ha sido el proceso. El trabajo se ha estructurado en seis fases, siendo los grandes protagonistas los usuarios acompañados por sus familiares/tutores y los profesionales.---ABSTRACT---The Consejería of Asuntos Sociales of the Comunidad de Madrid, as the Care Centres for People with Intellectual Disabilities manager, promotes the implementation of measures of satisfaction of users of Occupational Centers generating plans for improvement in the provision of services. For this reason, it conducts a pilot experience of assessment in four occupational centers from the Newtwork whose design, process and results are detailed in this document. For each of the centers involved, has been a challenge participation in this project, in the case of FAD Foundation the most relevant has been the process. The paper is divided into six phases, where the protagonists have been the users accompanied by their families / guardians and professional

More information

Item ID: 42376
DC Identifier: http://oa.upm.es/42376/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:42376
Official URL: http://cdjornadas-inico.usal.es/docs/295.pdf
Deposited by: Memoria Investigacion
Deposited on: 23 Jan 2017 17:00
Last Modified: 13 Nov 2017 11:10
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM