Comparison of Three-Phase Active Rectifiers For Aircraft Application

Borovic, Uros; Zhao, Sisi; Silva, Marcelo; Bouvier, Yann; Vasic, Miroslav; Oliver Ramírez, Jesús Angel; Alou Cervera, Pedro; Cobos Márquez, José Antonio y Pejovic, P. (2015). Comparison of Three-Phase Active Rectifiers For Aircraft Application. En: "Seminario Anual de Automática, Electrónica Industrial e Instrumentación SAAEI 2015", 8, 9 y 10 de julio de 2015, Zaragoza (Spain). pp. 1-7.

Descripción

Título: Comparison of Three-Phase Active Rectifiers For Aircraft Application
Autor/es:
  • Borovic, Uros
  • Zhao, Sisi
  • Silva, Marcelo
  • Bouvier, Yann
  • Vasic, Miroslav
  • Oliver Ramírez, Jesús Angel
  • Alou Cervera, Pedro
  • Cobos Márquez, José Antonio
  • Pejovic, P.
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Artículo)
Título del Evento: Seminario Anual de Automática, Electrónica Industrial e Instrumentación SAAEI 2015
Fechas del Evento: 8, 9 y 10 de julio de 2015
Lugar del Evento: Zaragoza (Spain)
Título del Libro: Seminario Anual de Automática, Electrónica Industrial e Instrumentación SAAEI 2015
Fecha: 2015
Materias:
Palabras Clave Informales: ac-dc converter, aircraft application, boost, buck, PWM rectifier, PFC rectifier, PFC, three-phase, VIENNA Rectifier
Escuela: E.T.S.I. Industriales (UPM)
Departamento: Automática, Ingeniería Eléctrica y Electrónica e Informática Industrial
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

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Resumen

In aircraft applications, there has been an increasing trend related with the More Electric Aircraft (MEA), which results in rapid rise in the electrical power demand on-board. One of its goals lies in minimizing weight and volume of the electrical subsystem while maintaining good power quality and efficiency. The main purpose of this paper is to present and analyze an electrical design of three-phase Boost rectifier, three-phase Buck rectifier and three-phase Vienna rectifier for 10 kW active rectifiers and compare them in terms of weight, volume, efficiency etc. Moreover, the design is obliged to comply with DO-160 standard for avionic equipment with 230 V AC, 360-800 Hz grid conditions. Even though all proposed solutions satisfy the standard requirements, it will be shown that the Vienna rectifier has the lowest volume and therefore, the better solution overall. However, due to increased number of semiconductors and additional circuitry required for soft start-up, the Buck rectifier would prove to be the safest solution failure-wise.

Más información

ID de Registro: 42587
Identificador DC: http://oa.upm.es/42587/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:42587
URL Oficial: http://www.saaei.org/edicion15/
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 19 Jul 2016 14:39
Ultima Modificación: 19 Jul 2016 14:39
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