La realidad aumentada en la expresión gráfica

Silva Recio, Diego (2016). La realidad aumentada en la expresión gráfica. Thesis (Master thesis), Instituto de Ciencias de la Educación.

Description

Title: La realidad aumentada en la expresión gráfica
Author/s:
  • Silva Recio, Diego
Contributor/s:
  • Rúa, Jose Jaime
Item Type: Thesis (Master thesis)
Masters title: Formación del Profesorado en E.S.O. y Bachillerato (Esp. Expresión Gráfica)
Date: 2016
Subjects:
Freetext Keywords: sistema diédrico directo, realidad aumentada; direct diedric system, augmented reality
Faculty: Instituto de Ciencias de la Educación
Department: Otro
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (3MB) | Preview

Abstract

El siguiente Trabajo Final de Máster desarrolla una serie de ejercicios prácticos de sistema diédrico directo, sistema de representación que por su abstracción, representación en un espacio plano los objetos rígidos que tienen hasta seis dimensiones, supone una gran dificultad al inicio de su aprendizaje. Los ejercicios que se plantean constan de unos marcadores de realidad virtual que los alumnos podrán enfocar con sus dispositivos móviles para visualizar los modelos 3D. De esta manera los alumnos de primero de bachillerato, curso al que se dirige el material, podrán familiarizarse con el método de una manera interactiva y diferente. Nuestro alumno, a través de éste recurso tecnológico, puede experimentar con el modelo representado de una forma parecida a cómo experimenta con la realidad, para comprender y razonar geométricamente la representación abstracta que obtenemos a través del sistema diédrico Con ello se pretende conseguir que estén mejor preparados para las asignaturas de expresión gráfica en su futuro universitario.------------------------Abstract---------------- This final work develops a series of practical exercises of direct diedric system, which due to its abstraction, a representation of an object with until six dimensions, is a representation system very hard at the beginning of its learning. The exercises of which the work is composed, have a tracker of augmented reality that pupils can focus with their mobile devices to see the models in three dimensions. In this way, the pupils of first course in Bachillerato will get used to using this system with an interactive and different method. Our pupils, through this technologic tool, can experiment with the model in a similar way they would do in the reality to understand and think in a geometric way the abstract representation we obtain through the diédrico system. We expect those pupils to be more qualified for the subjects of graphic expression in the future in the university.

More information

Item ID: 43770
DC Identifier: http://oa.upm.es/43770/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:43770
Deposited by: Archivo Digital UPM
Deposited on: 26 Oct 2016 07:25
Last Modified: 26 Oct 2016 07:25
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM