Combining robustness and recovery in rapid transit network design

Cadarso Morga, Luis y Marín Gracia, Angel (2016). Combining robustness and recovery in rapid transit network design. "Transportmetrica A: Transport Science", v. 12 (n. 3); pp. 203-229. ISSN 2324-9935. https://doi.org/10.1080/23249935.2015.1123323.

Descripción

Título: Combining robustness and recovery in rapid transit network design
Autor/es:
  • Cadarso Morga, Luis
  • Marín Gracia, Angel
Tipo de Documento: Artículo
Título de Revista/Publicación: Transportmetrica A: Transport Science
Fecha: 2016
Volumen: 12
Materias:
Palabras Clave Informales: Network design, disruption, recoverable robustness, rapid, transit
Escuela: E.T.S. de Ingeniería Aeronáutica y del Espacio (UPM)
Departamento: Matemática Aplicada a la Ingeniería Aeroespacial
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (14MB) | Vista Previa

Resumen

When designing a transport network, decisions are made according to an expected value for network state variables, such as infrastructure and vehicle conditions, which are uncertain at a planning horizon of up to decades. Because disruptions, such as infrastructure breakdowns, will arise and affect the network on the day of operations, actions must be taken from the network design. Robust network designs may be implemented but they are extremely expensive if disruptions do not realise. In this paper, we propose a novel approach to the network design problem where robustness and recovery are combined. We look for the trade-off between efficiency and robustness accounting for the possibility of recovering from disruptions: recoverable robust network design. Computational experiments drawn from fictitious and realistic networks show how the presented approach reduces the price of robustness and recovery costs as compared to traditional robust and non-robust rapid transit network design approaches.

Proyectos asociados

TipoCódigoAcrónimoResponsableTítulo
Gobierno de EspañaTRA2011-27791-C03-01Sin especificarMinisterio de economía y competitividadRobustez, recuperabilidad y congestión en redes de transporte público
Gobierno de EspañaTRA-2014-52530-C3-PSin especificarMinisterio de economía y competitividadRobustez, eficiencia y recuperación de sistemas de transporte público

Más información

ID de Registro: 44774
Identificador DC: http://oa.upm.es/44774/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:44774
Identificador DOI: 10.1080/23249935.2015.1123323
URL Oficial: http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/23249935.2015.1123323
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 25 Abr 2017 10:34
Ultima Modificación: 25 Abr 2017 10:34
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM