Improved rapid transit network design model: considering transfer effects

Cadarso Morga, Luis y Marín Gracia, Angel (2015). Improved rapid transit network design model: considering transfer effects. "Annals of Operations Research" ; ISSN 0254-5330. https://doi.org/10.1007/s10479-015-1999-x.

Descripción

Título: Improved rapid transit network design model: considering transfer effects
Autor/es:
  • Cadarso Morga, Luis
  • Marín Gracia, Angel
Tipo de Documento: Artículo
Título de Revista/Publicación: Annals of Operations Research
Fecha: 8 Septiembre 2015
Materias:
Palabras Clave Informales: rail rapid transit, network desing, transfers
Escuela: E.T.S. de Ingeniería Aeronáutica y del Espacio (UPM)
Departamento: Matemática Aplicada a la Ingeniería Aeroespacial
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (6MB) | Vista Previa

Resumen

The rail rapid transit network design problem aims at locating train alignments and stations, maximizing demand coverage while competing with the current existing networks. We present a model formulation for computing tight bounds of the linear relaxation of the problem where transfers are also introduced. The number of transfers within a trip is a decisive attribute for attracting passengers: transferring is annoying and undesirable for passengers. We conduct computational experiments on different networks and show how we are able to solve more efficiently problems that have been already solved; sensitivity analysis on several model parameters are also performed so as to demonstrate the robustness of the new formulation.

Proyectos asociados

TipoCódigoAcrónimoResponsableTítulo
Gobierno de EspañaTRA2011-27791-C03-01Sin especificarSin especificarRobustez, recuperabilidad y congestión en redes de transporte público
Gobierno de EspañaTRA-2014-52530-C3-1-PSin especificarSin especificarRobustez, eficiencia y recuperación de sistemas de transporte público

Más información

ID de Registro: 44775
Identificador DC: http://oa.upm.es/44775/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:44775
Identificador DOI: 10.1007/s10479-015-1999-x
URL Oficial: https://link.springer.com/article/10.1007/s10479-015-1999-x
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 26 Abr 2017 11:27
Ultima Modificación: 26 Abr 2017 11:27
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM