Design and method statement of truss gantry over Sheikh Zayed Road in Dubai. Justification of the method used

Escribano Aragón, Gabriel Manuel (2016). Design and method statement of truss gantry over Sheikh Zayed Road in Dubai. Justification of the method used. Thesis (Master thesis), E.T.S.I. Caminos, Canales y Puertos (UPM).

Description

Title: Design and method statement of truss gantry over Sheikh Zayed Road in Dubai. Justification of the method used
Author/s:
  • Escribano Aragón, Gabriel Manuel
Contributor/s:
  • Martínez Cutillas, Francisco
Item Type: Thesis (Master thesis)
Masters title: Ingeniería de las Estructuras, Cimentaciones y Materiales
Date: 2016
Subjects:
Freetext Keywords: Vigas simplemente apoyadas; pórtico; celosía; viga; diseño; coste; montaje; desmontaje; simply supported gantry; portal frame gantry; truss gantry; beam; design; cost; erection; dismantling.
Faculty: E.T.S.I. Caminos, Canales y Puertos (UPM)
Department: Mecánica de Medios Continuos y Teoría de Estructuras
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

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Abstract

Para el acceso a la Isla de Bluewater es necesaria la construcción de 3.7 km de puentes de varios vanos, los cuales conectarán la mencionada isla con la intersección 5½ (salida 29) de Sheikh Zayed Road (E11) en Dubai, la carretera más larga y grande de los Emiratos Árabes Unidos. El viaducto del puente principal, el cuál tiene 25 m de ancho (llegando incluso a 37 m en la conexión con la isla), tiene una longitud total de 1.4 km y proporciona total acceso (mediante vehículo y metro) y todos los servicios eléctricos, de telecomunicación, agua potable, aguas de escorrentía y aguas negras necesarios en la isla. La conexión entre Sheikh Zayed Road y el puente principal se realiza mediante distintos puentes de acceso (con una anchura comprendida entre 11.5 m y 14.4 m y una logitud total de 1.7 km) y 3 puentes de varios vanos sobre Sheikh Zayed Road, los cuales tienen 11.5 m de anchura y 200 m de largo aproximadamente cada uno. Debido a que muchos de estos puentes serán construidos sobre carreteras existentes, metro y distintos servicios y que el proceso constructivo elegido para la construcción de estos puentes consiste en trasmitir toda la carga de estos sobre el terreno mediante andamiaje, será necesaria la utilización de varios y distintos tipos de pórticos. Estas posibles soluciones son vigas simplemente apoyadas (GS25-03, GS08-01 y GS08-04), pórtico (GS24-03) y celosía (GS08- 02 y GS08-03). Basado en la eficiencia, montaje y desmontaje, coste y deformación, el objetivo de este trabajo es estudiar el diseño y método constructivo de las diferentes soluciones utilizadas y justificar su uso. For the access of Bluewater´s Island is required the construction of a 3.7 km multi-span bridges, which will connect the mentioned island to the interchange number 5½ (exit 29) on Sheikh Zayed Road (E11) in Dubai, the longest and biggest road in United Arab Emirates. The main viaduct bridge, which is 25 m wide (reaching up to 37 m in the conection with the Island), has a total length of 1.4 km and provides full access (by car and by metro) and the electrical, telecommunication, potable water, irrigation and sewerage services to the island. The connection of Sheikh Zayed Road to the main bridge is done by several access bridges (with a width between 11.5 m and 14.4 m and a total length of 1.7 km) and 3 multi-span bridges over Sheikh Zayed Road, which are 11.5 m wide and aproximately 200 m length each. Due to that many of these bridges will be constructed over existing live roads, live metro and utilities and that the constructive process chosen for these bridges is to transfers all the loads onto the ground by scaffolding, it will be required the used of many and different types of gantries. These possible solutions are simply supproted gantry (GS25-03, GS08-01 and GS08- 04), portal frame gantry (GS24-03) and truss gantry (GS08-02 and GS08-03). Based on the efficiency, erection and dismantling, cost and deflection, the aim of this paper is to study the design and method statement of the different solutions used and to justify their used.

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Item ID: 44889
DC Identifier: http://oa.upm.es/44889/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:44889
Deposited by: Biblioteca ETSI Caminos
Deposited on: 28 Feb 2017 07:02
Last Modified: 28 Feb 2017 07:02
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