Construction of a high anchored wall at highway EX-A1 (Spain)

Gómez, A.; Soriano, A.; Carrera, E. y Soriano Martínez, Antonio (2015). Construction of a high anchored wall at highway EX-A1 (Spain). En: "XVI European Conference on Soil Mechanics and Geotechnical Engineering (ECSMGE): Geotechnical Engineering for Infrastructure and Development", 13/09/2015-17/09/2015, Edimburgo, Reino Unido. ISBN 9780727760678. pp. 1-6.

Descripción

Título: Construction of a high anchored wall at highway EX-A1 (Spain)
Autor/es:
  • Gómez, A.
  • Soriano, A.
  • Carrera, E.
  • Soriano Martínez, Antonio
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Artículo)
Título del Evento: XVI European Conference on Soil Mechanics and Geotechnical Engineering (ECSMGE): Geotechnical Engineering for Infrastructure and Development
Fechas del Evento: 13/09/2015-17/09/2015
Lugar del Evento: Edimburgo, Reino Unido
Título del Libro: Geotechnical Engineering for Infrastructure and Development: XVI European Conference on Soil Mechanics and Geotechnical Engineering
Fecha: 2015
ISBN: 9780727760678
Materias:
Escuela: E.T.S.I. Caminos, Canales y Puertos (UPM)
Departamento: Ingeniería y Morfología del Terreno
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

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Resumen

Descripción de la problemática encontrada en un desmonte de la autovía EX-A1 (Navalmoral de la Mata-Frontera portuguesa). Descripción de la solución adoptada: muro anclado. Highway EX-A1, near the Spain-Portugal border, crosses a Tertiary formation of weak marly rocks that are affected by high tectonic stresses that had created a good number of failure planes within the rock. During the past geologic times, some large landslides had taken place. They are now covered by Quaternary soils. The design of high cuts in this type of rock formation is somewhat troublesome. The paper indicates one of the solutions that have been implemented to stabilize one of the main highway cuts. L’autoroute EX-A1, près de la frontière entre l’Espagne et le Portugal, traverse une formation tertiaire de roches marneuses faibles avec des contraintes tectoniques élevées qui ont provoqué de nombreuses surfaces de rupture dans la roche. Au cours des temps géologiques passés, des grands glissements ont eu lieu et ils se retrouvent maintenant couverts par des sols quaternaires. Le projet d’excavations de grande hauteur dans cette formation rocheuse est généralement problématique. L’article décrit la solution qui a été mise en oeuvre pour stabiliser un des principaux déblais de l’autoroute.

Más información

ID de Registro: 45086
Identificador DC: http://oa.upm.es/45086/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:45086
URL Oficial: http://xvi-ecsmge-2015.org.uk/
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 16 Mar 2017 14:50
Ultima Modificación: 16 Mar 2017 14:55
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