The long journey of social media marketing in the fashion industry. From companies' strategies to consumer responses

Hernández García, Ángel (2017). The long journey of social media marketing in the fashion industry. From companies' strategies to consumer responses. En: "Dean’s Research Seminar Series. Master of Science in Management", 24/03/2017, Toronto.

Descripción

Título: The long journey of social media marketing in the fashion industry. From companies' strategies to consumer responses
Autor/es:
  • Hernández García, Ángel
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Charla)
Título del Evento: Dean’s Research Seminar Series. Master of Science in Management
Fechas del Evento: 24/03/2017
Lugar del Evento: Toronto
Título del Libro: The long journey of social media marketing in the fashion industry. From companies' strategies to consumer responses
Fecha: 24 Marzo 2017
Materias:
Palabras Clave Informales: social media marketing, strategy, fashion, marketing, redes sociales, moda, estrategia
Escuela: E.T.S.I. Telecomunicación (UPM)
Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística
Grupo Investigación UPM: Innovación, Propiedad industrial y Política tecnológica INNOPRO
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - No comercial - Compartir igual

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (3MB) | Vista Previa

Resumen

This work-in-progress research project aims to cover different aspects of social media marketing in the fashion industry, starting with the creation of a framework for social media marketing strategies deployed by fashion companies. The research defines specific social media strategic actions, in terms of contents posted in different social media platforms, and analyzes their effect on consumers' perceptions and responses. The research features qualitative and quantitative data collected from Italian and Spanish companies, as well as from Indonesian consumers.

Proyectos asociados

TipoCódigoAcrónimoResponsableTítulo
Gobierno de EspañaCAS16/00149Sin especificarSin especificarSin especificar

Más información

ID de Registro: 45551
Identificador DC: http://oa.upm.es/45551/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:45551
Depositado por: Dr. Ángel Hernández García
Depositado el: 24 Abr 2017 07:42
Ultima Modificación: 24 Abr 2017 07:43
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM