High resolution emission estimation in a heavily trafficked urban area in Madrid (Spain)

Quaassdorff, Christina Violetta; Borge García, Rafael; Paz Martín, David de la; Pérez Rodríguez, Javier; Andrés Almeida, Juan Manuel de y Lumbreras Martin, Julio (2016). High resolution emission estimation in a heavily trafficked urban area in Madrid (Spain). En: "10th International Conference on Air Quality - Science and Application", March 14-18, 2016, Milán (Italia). pp. 1-16.

Descripción

Título: High resolution emission estimation in a heavily trafficked urban area in Madrid (Spain)
Autor/es:
  • Quaassdorff, Christina Violetta
  • Borge García, Rafael
  • Paz Martín, David de la
  • Pérez Rodríguez, Javier
  • Andrés Almeida, Juan Manuel de
  • Lumbreras Martin, Julio
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Otro)
Título del Evento: 10th International Conference on Air Quality - Science and Application
Fechas del Evento: March 14-18, 2016
Lugar del Evento: Milán (Italia)
Título del Libro: 10th International Conference on Air Quality - Science and Application
Fecha: 2016
Materias:
Escuela: E.T.S.I. Industriales (UPM)
Departamento: Ingeniería Química Industrial y del Medio Ambiente
Grupo Investigación UPM: Laboratory of Environmental Modelling
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

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Resumen

This work aims to obtain high resolution NOx and PM10 emissions related to traffic activity at a hot-spot in Madrid (Spain). For that, twelve representative scenarios for a heavily trafficked roundabout are simulated with the traffic microsimulation model VISSIM. Measured traffic data (fluxes and fleet composition) are used as input for the model to obtain speed-time profiles for each vehicle. These profiles are used to predict representative emission factors for different vehicle classes in the VERSIT+micro model, through the ENVIVER interface. The emission factors are compared with the ones of COPERT IV, a widely used average-speed model, as a preliminary model assessment. The results are strongly influenced by low average speeds due to saturated traffic situations.

Proyectos asociados

TipoCódigoAcrónimoResponsableTítulo
Comunidad de MadridS2013/MAE-2972Sin especificarSin especificarTécnicas innovadoras para la evaluación y mejora de la calidad del aire urbano

Más información

ID de Registro: 45799
Identificador DC: http://oa.upm.es/45799/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:45799
URL Oficial: http://www.airqualityconference.org/previous-conferences
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 10 May 2017 18:05
Ultima Modificación: 21 Ago 2017 12:14
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