Benefits Assessment of Automatic Brake on Real Pedestrian Collisions

Páez Ayuso, Francisco Javier; Sánchez, Samuel; Furones Crespo, Arturo y Martínez, Francisco (2016). Benefits Assessment of Automatic Brake on Real Pedestrian Collisions. En: "FISITA 2016 World Automotive Congress", 26-30 September 2016, Busan, Korea. pp. 1-8.

Descripción

Título: Benefits Assessment of Automatic Brake on Real Pedestrian Collisions
Autor/es:
  • Páez Ayuso, Francisco Javier
  • Sánchez, Samuel
  • Furones Crespo, Arturo
  • Martínez, Francisco
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Artículo)
Título del Evento: FISITA 2016 World Automotive Congress
Fechas del Evento: 26-30 September 2016
Lugar del Evento: Busan, Korea
Título del Libro: FISITA 2016 World Automotive Congress
Fecha: 2016
Materias:
Palabras Clave Informales: Pedestrian safety; autonomous emergency braking system (AEB); on the spot accident investigation; injury severity probability; accident reconstruction
Escuela: E.T.S.I. Industriales (UPM)
Departamento: Ingeniería Mecánica
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (1MB) | Vista Previa

Resumen

This paper describes the main findings of a coordinated study performed by INSIA-UPM aimed to assess the potential influence of several autonomous emergency braking systems (AEB) in vehicle-pedestrian collisions through reconstruction of real-world accidents occurred in the city of Madrid (Spain). A total number of 43 vehicle-pedestrian collisions have been in-depth investigated following a common methodology, including on the spot data collection, analysis and reconstruction to estimate the collision speed and the pedestrian kinematics. Every single case has been virtual simulated six times using PC-Crash® software: the first is a reconstruction of the real accident and the following times are simulations in which the operation of AEB systems are emulated. The AEB systems emulated in this paper through computer simulations are based on commercial solutions.

Proyectos asociados

TipoCódigoAcrónimoResponsableTítulo
Comunidad de MadridS2013/MIT - 2713SEGVAUTO - TRIES - CMSin especificar“SEGuridad de Vehículos AUTOmóviles, por un TRansporte Inteligente, Eficiente y Seguro”

Más información

ID de Registro: 46709
Identificador DC: http://oa.upm.es/46709/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:46709
URL Oficial: http://www.fisita2016.com/
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 14 Jun 2017 16:28
Ultima Modificación: 01 Oct 2017 22:30
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM