Plataforma Web para la gestión de datos de una ONG

Lascano Yánez, Evelyn (2017). Plataforma Web para la gestión de datos de una ONG. Proyecto Fin de Carrera / Trabajo Fin de Grado, E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM), Madrid, España.

Description

Title: Plataforma Web para la gestión de datos de una ONG
Author/s:
  • Lascano Yánez, Evelyn
Contributor/s:
  • Rodríguez González, Alejandro
Item Type: Final Project
Degree: Grado en Ingeniería Informática
Date: July 2017
Subjects:
Faculty: E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM)
Department: Lenguajes y Sistemas Informáticos e Ingeniería del Software
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (3MB) | Preview

Abstract

El presente trabajo de fin de grado tiene como finalidad dar soporte a la administración y gestión de una ONG localizada en varios países. Por una parte, se desea almacenar datos personales sobre los empleados y asistentes, ya que de forma periódica se requiere información de los participantes en cursos y eventos. En segundo lugar, dichos datos serán revisados en un informe global al que tendrá acceso el director correspondiente. Para su correcto manejo contaremos con diferentes niveles de permisos basados en una jerarquía. Gracias a este sistema, todo el material que se maneja a día de hoy en papel, pasará a digital. Lo que permitirá concentrar los datos en una misma fuente. Se construirá una aplicación web, sobre la cual se iniciará sesión. El sistema reconocerá la persona y la categoría a la que pertenece. Según su perfil se mostrará una información u otra a través de plantillas. El sistema gestor de base de datos SQL se encargará del almacenamiento de la información, junto con Spring, quien será el responsable de la correcta comunicación entre la web y la base de datos.---ABSTRACT---This final project aims to give support to the administration and management of an NGO with branches located in different countries. The users will be the directors of this organization. Firstly, personal data about employees and assistants will be recorded. This is so because this information will be regularly required when participants take part in a course or an event. Secondly, these data will be revised in a comprehensive report which the given director will have access to. In order to use it properly, we will have different levels of permissions based on a hierarchy. This tool will provide the main functionalities presenting data reports along with a news section. Thanks to this system, all the material will be changed from a physical to a digital format. This will give the possibility to save all the data in the same source. The final platform to develop will be a web application. This will allow the different users to log in and access to their own information as well as that information they are permitted to see.

More information

Item ID: 47761
DC Identifier: http://oa.upm.es/47761/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:47761
Deposited by: Biblioteca Facultad de Informatica
Deposited on: 14 Sep 2017 12:26
Last Modified: 14 Sep 2017 12:26
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM