Análisis y desarrollo de un sistema web para la gestión kardex de un almacén

Lozano Briones, Héctor Jahir (2017). Análisis y desarrollo de un sistema web para la gestión kardex de un almacén. Thesis (Master thesis), E.T.S.I. de Sistemas Informáticos (UPM).

Description

Title: Análisis y desarrollo de un sistema web para la gestión kardex de un almacén
Author/s:
  • Lozano Briones, Héctor Jahir
Contributor/s:
  • Gil Rubio, Francisco Javier
Item Type: Thesis (Master thesis)
Masters title: Ingeniería Web
Date: 1 July 2017
Subjects:
Freetext Keywords: Aplicación web, sistema, automatizar, kardex, producto, almacén, consulta, proceso, mercancía, scrum, metodología ágil, herramientas open source.web application, system, automate, kardex, product, warehouse, query, process, merchandise, Scrum, agile methodology, open source tools.
Faculty: E.T.S.I. de Sistemas Informáticos (UPM)
Department: Sistemas Informáticos
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (3MB) | Preview
[img] Archive (ZIP) - Personal Archivo Digital UPM only
Download (101MB)
[img] Archive (ZIP) - Users in campus UPM only
Download (8MB)
[img] Archive (ZIP) - Users in campus UPM only
Download (3kB)
[img] Archive (ZIP) - Users in campus UPM only
Download (613B)

Abstract

Las nuevas tecnologías van incorporándose cada vez más rápidamente a las actividades diarias que realizamos, permitiéndonos comunicarnos, informarnos y relacionarnos de una manera más rápida y directa. El progreso tecnológico permite optimizar la realización de múltiples acciones, mejorando las labores de gestión y alcanzando grados de eficacia y eficiencia. Se ha desarrollado un Sistema Web para la automatización del proceso de Kardex, que facilite de una forma máxima la gestión del mismo en el almacén de una compañía como proyecto final, con la intención de poner en práctica muchos de los conceptos aprendidos en cada asignatura del Máster. La implementación se basó en la metodología de desarrollo ágil Scrum y mediante el uso de herramientas de libre distribución, tales como: Front-end: HTML5, Bootstrap, CSS3, Jquery, Ajax y Back-end: PHP, Framework Symfony, Base de datos MySQL, Servidor Web Apache, entre otras. El Sistema maneja varios módulos, siendo los principales estos: Consulta de la información de productos, solicitud de un producto para utilizarlo en una localidad, gestión de registro de entrada y salida de la mercancía, obteniendo un mejor control de inventario, stock, clasificación, precios entre otras características de los productos, consulta de los movimientos realizados (entrada y salida) de los productos de una manera rápida y precisa. El resultado es un producto de software funcional, en cuyo desarrollo se pudo demostrar la validez de la metodología aplicada siendo fuerte en la facilidad de implantación y agilidad en cuanto a cambios, con lo cual se cumplió con los objetivos planteados en un principio. New technologies are increasingly being incorporated into the daily activities we carry out, allowing us to communicate, inform and interact in a more rapid and direct way. Technological progress allows the optimization of multiple actions, improving management tasks and achieving efficiency and efficiency levels. A Web System for the automation of the Kardex process has been developed, which will facilitate the management of the same in the warehouse of a company as a final project, with the intention of putting into practice many of the concepts learned in each subject of the Master. The implementation was based on the agile Scrum development methodology and through the use of free distribution tools such as: Front-end: HTML5, Bootstrap, CSS3, Jquery, Ajax and Back-end: PHP, Symfony Framework, Database MySQL, Apache Web Server, among others. The system handles several modules, the main ones being: Product information queries, request of a product to be used in a locality, management of entry and exit of goods, obtaining better control of inventory, stock, classification, Prices among other characteristics of the products, consultation of the movements made (input and output) of products in a fast and accurate. The result is a functional software product, in whose development it was possible to demonstrate the validity of the methodology applied being strong in the ease of implementation and agility in terms of changes, which met the objectives set out in the beginning.

More information

Item ID: 48282
DC Identifier: http://oa.upm.es/48282/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:48282
Deposited by: Biblioteca Universitaria Campus Sur
Deposited on: 27 Oct 2017 07:12
Last Modified: 27 Oct 2017 07:12
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM