KIBS Innovative Entrepreneurship Networks on Social Media

Franco Riquelme, José N.; Lemus Aguilar, Isaac y Ordieres-Meré, Joaquín (2017). KIBS Innovative Entrepreneurship Networks on Social Media. En: "Conference: EU-SPRI Early Career Researcher Conference (ECC) on Innovative Entrepreneurship", 23 y 24 de noviembre de 2017, Milan, Italia.

Descripción

Título: KIBS Innovative Entrepreneurship Networks on Social Media
Autor/es:
  • Franco Riquelme, José N.
  • Lemus Aguilar, Isaac
  • Ordieres-Meré, Joaquín
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Artículo)
Título del Evento: Conference: EU-SPRI Early Career Researcher Conference (ECC) on Innovative Entrepreneurship
Fechas del Evento: 23 y 24 de noviembre de 2017
Lugar del Evento: Milan, Italia
Título del Libro: Proceedings of the Conference: EU-SPRI Early Career Researcher Conference (ECC) on Innovative Entrepreneurship
Fecha: 23 Noviembre 2017
Materias:
Palabras Clave Informales: Innovation; Entrepreneurship; Social Media; SMEs; KIBS; Innovation Networks
Escuela: E.T.S.I. Industriales (UPM)
Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística
Grupo Investigación UPM: Proyectos y Calidad
Licencias Creative Commons: Ninguna

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Resumen

The analysis of the use of social media for innovative entrepreneurship in the context has received little attention in the literature, especially in the context of Knowledge Intensive Business Services (KIBS). Therefore, this paper focuses on bridging this gap by applying text mining and sentiment analysis techniques to identify the innovative entrepreneurship reflected by these companies in their social media. Finally, we present and analyze the results of our quantitative analysis of 23.483 posts based on eleven Spanish and Italian consultancy KIBS Twitter Usernames and Keywords using data interpretation techniques such as clustering and topic modeling. This paper suggests that there is a significant gap between the perceived potential of social media and the entrepreneurial behaviors at the social context in business-to-business (B2B) companies.

Más información

ID de Registro: 48715
Identificador DC: http://oa.upm.es/48715/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:48715
Depositado por: Dn. Jose Nicanor Franco Riquelme
Depositado el: 13 Dic 2017 06:36
Ultima Modificación: 23 Abr 2018 07:34
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