Comment on “Thickness and Camber Effects in Slender Wing Theory

Laverón Simavilla, Ana y Perales Perales, José Manuel (2005). Comment on “Thickness and Camber Effects in Slender Wing Theory. "AIAA Journal", v. 43 (n. 11); p. 2462. ISSN 0001-1452. https://doi.org/10.2514/1.7530.

Descripción

Título: Comment on “Thickness and Camber Effects in Slender Wing Theory
Autor/es:
  • Laverón Simavilla, Ana
  • Perales Perales, José Manuel
Tipo de Documento: Artículo
Título de Revista/Publicación: AIAA Journal
Fecha: Noviembre 2005
Volumen: 43
Materias:
Escuela: E.U.I.T. Aeronáutica (UPM) [antigua denominación]
Departamento: Vehículos Aeroespaciales [hasta 2014]
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

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Resumen

IN the paper by Plotkin,1 first-order corrections to slender wing theory2 were developed due to spanwise thickness and camber distributions. The velocity potential <f>(x, y, z) calculated in the paper1 actually corresponds to the flow having zero normal velocity at the body contour and a vertical velocity at infinity proportional to the angle of attack [<f>z(x, y, \z\ -> oo) = Ua]

Más información

ID de Registro: 4916
Identificador DC: http://oa.upm.es/4916/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:4916
Identificador DOI: 10.2514/1.7530
URL Oficial: http://www.aiaa.org/content.cfm?pageid=406&gTable=jaPaper&gid=7530
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 11 Nov 2010 09:36
Ultima Modificación: 20 Abr 2016 13:56
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