Desarrollo de una aplicación en Android para el Museo de Telecomunicaciones

Canencia Rabazo, Óscar (2017). Desarrollo de una aplicación en Android para el Museo de Telecomunicaciones. Proyecto Fin de Carrera / Trabajo Fin de Grado, E.T.S.I. y Sistemas de Telecomunicación (UPM), Madrid.

Description

Title: Desarrollo de una aplicación en Android para el Museo de Telecomunicaciones
Author/s:
  • Canencia Rabazo, Óscar
Contributor/s:
  • Herradón Díez, Rafael
Item Type: Final Project
Date: 4 May 2017
Subjects:
Faculty: E.T.S.I. y Sistemas de Telecomunicación (UPM)
Department: Teoría de la Señal y Comunicaciones
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (4MB) | Preview
[img] Archive (ZIP) - Users in campus UPM only
Download (32MB)
[img] Archive (ZIP) - Users in campus UPM only
Download (28MB)

Abstract

El proyecto consiste en dar a conocer el museo de las telecomunicaciones de la ETSIST tanto a la gente que lo visita, como para la gente que quiera conocer el museo, aunque sea a distancia y la posibilidad de catalogar informáticamente los fondos del museo. Se creará una aplicación de móvil para el sistema operativo Android que contendrá todos los fondos catalogados del museo, donde también se podrán añadir nuevas piezas sin la necesidad de utilizar otra aplicación. También tendrá una galería de imágenes, donde se podrán ver las imágenes de los fondos del museo. Dicha aplicación tendrá entre sus funciones la de búsquedas en la base de datos y separación por medio de categorías. Con ella se podrá leer códigos QR y etiquetas NFC que contendrán el código de expositor o de pieza. ABSTRACT. The aim of this Final Degree Project is to begin supporting Android, one of the most used Operating Systems for mobile phones, giving the possibility of supporting ios and firefox in the future. Furthermore, it also pretends improving the diffusion of the museum through an application that can be executed in many of the mobile phones currently used as it will be seen later in this book. The Museum of Telecommunications possesses more than one thousand objects, but it does not receive many visits due to the timetable restrictions and, therefore, the reason why there is a need of creating an application. This application lets the user visualize the objects, get their information and add/or modify the information about them stored in the database, which includes adding a new object as long as the user has administrator permissions. In addition, the application also includes a game where the user will be able to test his or her knowledge about the objects that are stored in the database. For the last thing, it will be also explained the implemented feature to control if the objects are in their correct place with the help of NFC tags and/or the integrated camera, making easier the reading of an object tag for those users whose mobile phone have Android 4.0 or newer installed.

More information

Item ID: 49330
DC Identifier: http://oa.upm.es/49330/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:49330
Deposited by: Biblioteca Universitaria Campus Sur
Deposited on: 31 Jan 2018 08:13
Last Modified: 31 Jan 2018 08:13
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM