Experimental prototype for remote tower systems design

López-Araquistain, Jaime; Campaña Ramos, Iván; Bergesio, Luca y Besada Portas, Juan Alberto (2017). Experimental prototype for remote tower systems design. En: "Integrated Communications, Navigation and Surveillance Conference (ICNS 2017)", 18/04/2017 - 20/04/2017, Herndon, Virginia, USA. pp. 1-9. https://doi.org/10.1109/ICNSURV.2017.8011891.

Descripción

Título: Experimental prototype for remote tower systems design
Autor/es:
  • López-Araquistain, Jaime
  • Campaña Ramos, Iván
  • Bergesio, Luca
  • Besada Portas, Juan Alberto
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Artículo)
Título del Evento: Integrated Communications, Navigation and Surveillance Conference (ICNS 2017)
Fechas del Evento: 18/04/2017 - 20/04/2017
Lugar del Evento: Herndon, Virginia, USA
Título del Libro: Integrated Communications, Navigation and Surveillance Conference (ICNS 2017)
Fecha: 2017
Materias:
Palabras Clave Informales: Remote control tower, trajectory prediction, drones, surveillance system, augmented reality, decision support tools
Escuela: E.T.S.I. Telecomunicación (UPM)
Departamento: Otro
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (2MB) | Vista Previa

Resumen

Small and medium-sized airports are poorly occupied or occupied for a small period of time, hence the remote control towers are a good solution to control air traffic in these airports. A surveillance and monitoring air traffic prototype has been built to test surveillance, control and visualization concepts. The prototype is comprised of a hybrid real-synthetic scenario using augmented reality techniques to evaluate the operation of the surveillance/vision systems, observing the behavior of this system with different targets, backgrounds, inclement weather, etc. and helping the design/experimentation of novel control procedures in the airport area. This allows the analysis of risky situations and the controller training without putting at risk neither people nor material goods.

Proyectos asociados

TipoCódigoAcrónimoResponsableTítulo
Universidad Politécnica de MadridRP1509550C02Sin especificarSin especificarSin especificar
Gobierno de EspañaTEC2014-57022-C2-1-RSin especificarMinisterio de Economía y ResponsabilidadSin especificar
Gobierno de EspañaTEC2014-55146-RSin especificarMinisterio de Economía y ResponsabilidadSin especificar

Más información

ID de Registro: 50205
Identificador DC: http://oa.upm.es/50205/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:50205
Identificador DOI: 10.1109/ICNSURV.2017.8011891
URL Oficial: https://ieeexplore.ieee.org/document/8011891/
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 22 May 2018 14:55
Ultima Modificación: 22 May 2018 14:55
  • GEO_UP4
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • InvestigaM
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM