Experiential learning in Data Science: from the dataset repository to the platform of experiences

Serrano Fernández, Emilio; Molina González, Martín; Manrique Gamo, Daniel y Baumela Molina, Luis (2017). Experiential learning in Data Science: from the dataset repository to the platform of experiences. En: "13th International Conference on Intelligent Environments (IE'17)", Aug 2017, Seul, Corea. ISBN 978-1-61499-796-2. pp. 1-9. https://doi.org/10.3233/978-1-61499-796-2-122.

Descripción

Título: Experiential learning in Data Science: from the dataset repository to the platform of experiences
Autor/es:
  • Serrano Fernández, Emilio
  • Molina González, Martín
  • Manrique Gamo, Daniel
  • Baumela Molina, Luis
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Artículo)
Título del Evento: 13th International Conference on Intelligent Environments (IE'17)
Fechas del Evento: Aug 2017
Lugar del Evento: Seul, Corea
Título del Libro: Intelligent environments 2017: Workshop proceedings of the 13th Conference on Intelligent Environments
Fecha: 2017
ISBN: 978-1-61499-796-2
Volumen: 22
Materias:
Palabras Clave Informales: Active learning; Experiential learning; Poject based learning; Datascience; Deep learning
Escuela: E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM)
Departamento: Inteligencia Artificial
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (397kB) | Vista Previa

Resumen

Data science is a revolution that is already changing the way we do business, healthcare, politics, education and innovation. There is a great variety of online courses, masters, degrees, and modules that address the teaching of this interdisciplinary field, where is a growing demand of professionals. However, data science pedagogy has repeated a number of patterns that can be detrimental to the student. This position paper describes an ongoing educational innovation Project for the study of methods, experiences, and tools for experiential learning in data sicience. In this approach, the student learns through reflection on doing instead of being a recipient of already made content.

Proyectos asociados

TipoCódigoAcrónimoResponsableTítulo
Gobierno de EspañaTIN2016-78011-C4-4-RSin especificarUniversidad Politécnica de MadridDatos 4.0: Retos y soluciones

Más información

ID de Registro: 50296
Identificador DC: http://oa.upm.es/50296/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:50296
Identificador DOI: 10.3233/978-1-61499-796-2-122
URL Oficial: http://ebooks.iospress.nl/volumearticle/47222
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 06 Feb 2019 15:45
Ultima Modificación: 06 Feb 2019 15:45
  • InvestigaM
  • GEO_UP4
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM