Velocity Feedback for Controlling Vertical Vibrations of Pedestrian-Bridge Crossing. Practical Guidelines

Wang, Xidong; Pereira, Emiliano; Muñoz Díaz, Iván y García-Palacios, Jaime H. (2018). Velocity Feedback for Controlling Vertical Vibrations of Pedestrian-Bridge Crossing. Practical Guidelines. "Smart Structures and Systems", v. 22 (n. 1); pp. 95-103. ISSN 1738-1991. https://doi.org/10.12989/sss.2018.22.1.095.

Descripción

Título: Velocity Feedback for Controlling Vertical Vibrations of Pedestrian-Bridge Crossing. Practical Guidelines
Autor/es:
  • Wang, Xidong
  • Pereira, Emiliano
  • Muñoz Díaz, Iván
  • García-Palacios, Jaime H.
Tipo de Documento: Artículo
Título de Revista/Publicación: Smart Structures and Systems
Fecha: 1 Julio 2018
Volumen: 22
Materias:
Palabras Clave Informales: Active Control, Human-Induced Vibrations, Band-Pass Filter, Direct Velocity Feedback Control, Inertial Mass Actuator
Escuela: E.T.S.I. Caminos, Canales y Puertos (UPM)
Departamento: Ingeniería Civil: Hidráulica, Energía y Medio Ambiente
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

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Resumen

Active vibration control via inertial mass actuators has been shown as an effective tool to significantly reduce human-induced vertical vibrations, allowing structures to satisfy vibration serviceability limits. However, a lot of practical obstacles have to be solved before experimental implementations. This has motivated simple control techniques, such as direct velocity feedback control (DVFC), which is implemented in practice by integrating the signal of an accelerometer with a band-pass filter working as a lossy integrator. This work provides practical guidelines for the tuning of DVFC considering the damping performance, inertial mass actuator limitations, such as stroke and force saturation, as well as the stability margins of the closed-loop system. Experimental results on a full scale steel-concrete composite structure (behaves similar to a footbridge) with adjustable span are reported to illustrate the main conclusions of this work.

Proyectos asociados

TipoCódigoAcrónimoResponsableTítulo
Gobierno de EspañaDPI2013-47441-PSin especificarIván DíazDesarrollo de nuevos sistemas de reducción de vibraciones en estructuras peatonales
Gobierno de EspañaBIA2015-71942-REDTSin especificarUniversidad de ValladolidRed sobre técnicas experimentales en dinámica estructural, actualizado computacional, dispositivos de mitigación de vibraciones y evaluación del estado límite del servicio.

Más información

ID de Registro: 51681
Identificador DC: http://oa.upm.es/51681/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:51681
Identificador DOI: 10.12989/sss.2018.22.1.095
URL Oficial: http://www.techno-press.org/content/?page=article&journal=sss&volume=22&num=1&ordernum=8
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 10 Sep 2018 11:39
Ultima Modificación: 11 Sep 2018 07:02
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