Amnesia: un juego de rol en Android basado en una arquitectura Restful

Hidalgo Mayoral, Miguel (2018). Amnesia: un juego de rol en Android basado en una arquitectura Restful. Proyecto Fin de Carrera / Trabajo Fin de Grado, E.T.S.I. de Sistemas Informáticos (UPM), Madrid.

Description

Title: Amnesia: un juego de rol en Android basado en una arquitectura Restful
Author/s:
  • Hidalgo Mayoral, Miguel
Contributor/s:
  • Muñoz Fernández, Isabel
Item Type: Final Project
Degree: Grado en Ingeniería de Computadores
Date: 2018
Subjects:
Freetext Keywords: Informática móvil
Faculty: E.T.S.I. de Sistemas Informáticos (UPM)
Department: Sistemas Informáticos
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[img] PDF - Users in campus UPM only - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (3MB)
[img] Archive (ZIP) - Users in campus UPM only
Download (28MB)

Abstract

El propósito de este proyecto es desarrollar una aplicación móvil en Android, que tenga comunicación con un servidor web, al cual le haga peticiones, y una base de datos, en la cual se guarden datos obtenidos a través de las peticiones que llegan al servidor web. En este caso he elegido varias tecnologías y entornos concretos para desarrollar el proyecto, como el lenguaje JavaScript para el servidor web, o Android Studio, para el desarrollo de la parte Android del proyecto. En cuanto a la parte del móvil, será una app que relate una historia interactiva, en la cual el lector será partícipe de la historia, al tomar decisiones que afectan al progreso de la misma, y por tanto a su finalización. A pesar de que en el proyecto se utiliza un servidor web y una base de datos para guardar los datos relevantes de la historia de cada lector, también se puede leer y continuar la historia sin conexión, debido a que se guarda toda la información de manera análoga en local y en la base de datos, cuando es posible, por tanto, si el lector entra en una zona sin internet, como puede ser alguna parada de metro, puede seguir leyendo sin tener que esperar a que vuelva la conexión, y cuando recupera la conexión todo el avance que haya obtenido se guarda en la base de datos. Abstract: The purpose of this project is to develop a mobile application based on Android, which may communicate with a web server, that gets requests, and with a database, where the important data obtained from the web server requests will be stored. In this case I have chosen several technologies and programming environments to develop this project, such as JavaScript, the programming language used to write the web server code, or Android Studio, for the development of the Android part of the project. Concerning to the mobile part, it will be an app that relates an interactive story, in which the reader would be in charge of the story by taking decisions that will change the progress of the story and also the end of the story. Despite there is a remote web server and a database involved in the project to store the important data of the story for each reader, the reader can also read and continue the story without an Internet connection, because all the information is locally stored in the device, so if the reader enter in an area without internet connection, such as an underground station, the reader can keep reading without the need to wait to have access to internet connection again, and when the reader gets the internet connection back all the information stored locally will be also sent to the database thought the web server.

More information

Item ID: 51917
DC Identifier: http://oa.upm.es/51917/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:51917
Deposited by: Biblioteca Universitaria Campus Sur
Deposited on: 13 Sep 2018 08:29
Last Modified: 13 Sep 2018 08:29
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM