Estrategias expositivas del MoMA en la última exposición dedicada a Latinoamérica : "Latin America in Construction: Architecture 1955-1980"

Reyno Capurro, Manuel Felipe (2018). Estrategias expositivas del MoMA en la última exposición dedicada a Latinoamérica : "Latin America in Construction: Architecture 1955-1980". "rita_ Revista indexada de textos académicos" (n. 9); pp. 120-125. ISSN 2340-9711.

Description

Title: Estrategias expositivas del MoMA en la última exposición dedicada a Latinoamérica : "Latin America in Construction: Architecture 1955-1980"
Author/s:
  • Reyno Capurro, Manuel Felipe
Item Type: Article
Título de Revista/Publicación: rita_ Revista indexada de textos académicos
Date: May 2018
ISSN: 2340-9711
Subjects:
Freetext Keywords: Exposición; comisario; saturación; MoMA; Latinoamérica = Exhibition; curator; saturation; MoMA; Latin America
Faculty: E.T.S. Arquitectura (UPM)
Department: Otro
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (1MB) | Preview

Abstract

El tema a investigar es la política de comisariado en el proyecto de la última gran exposición dedicada a Latinoamérica por el Museo de Arte Moderno de Nueva York. La exposición se entiende como un proyecto en sí mismo, donde cada uno de los agentes implicados —la institución, los comisarios y las obras— se relacionan para construir una acción, un discurso y, en el mejor de los casos, una crítica. Analizaremos las estrategias de masividad en la información que utilizó el museo a la hora de seleccionar las obras, diseñar el espacio y publicitar la exposición. ----------ABSTRACT---------- The subject of our research is the curatorial strategy behind the project for the last major exhibition devoted to Latin America by the New York Museum of Modern Art. The show is understood itself as a project, where each of the implicated agents—the institution, curators and the works themselves—relate to each other in building an action, a narrative, and in the best of cases, contributing to critical thinking. We will analyze the mass information strategies used by the museum in selecting the works, designing the spaces and advertising the exhibition.

More information

Item ID: 52289
DC Identifier: http://oa.upm.es/52289/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:52289
Official URL: http://ojs.redfundamentos.com/index.php/rita/article/view/320
Deposited by: Memoria Investigacion
Deposited on: 21 Sep 2018 09:39
Last Modified: 21 Sep 2018 09:39
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM