Tienda Digital

Tarriño Acosta, Ignacio (2018). Tienda Digital. Proyecto Fin de Carrera / Trabajo Fin de Grado, E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM), Madrid, España.

Description

Title: Tienda Digital
Author/s:
  • Tarriño Acosta, Ignacio
Contributor/s:
  • Galve Francés, Javier
Item Type: Final Project
Degree: Grado en Ingeniería Informática
Date: July 2018
Subjects:
Faculty: E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM)
Department: Lenguajes y Sistemas Informáticos e Ingeniería del Software
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (1MB) | Preview

Abstract

La atención a los clientes y la venta de productos es el proceso principal que se realiza en cualquier comercio y es uno de los factores más influyentes de cara a que el cliente vuelva a realizar sus compras en dicho establecimiento. Para ello, no solo debemos tener a un personal cualificado que sepa gestionar los clientes y atender con amabilidad y respeto, además de ser eficientes ya que deben ocuparse de todos los clientes que entren en el establecimiento. También tenemos que contar con las herramientas que permitan llevar a cabo las tareas comunes del establecimiento como son cobrar los productos, realizar los pedidos, gestionar el almacén o stock, de forma que esto no sea un impedimento en el correcto trabajo del personal, pudiéndose centrar en la tarea de atender de la forma adecuada. Teniendo en cuenta los factores anteriormente mencionados, se quiere realizar el desarrollo de un sistema de un Terminal Punto de Venta o TPV al que se le han añadido algunas características para que el proceso de gestión del comercio sea más sencillo. En este documento se pretende describir las inquietudes por las que se ha realizado este proyecto, las decisiones que se han tomado, los objetivos, los aspectos que se han tenido en cuenta a la hora de realizar el diseño de cada una de las partes que componen el sistema, así como las conclusiones y las posibles mejoras futuras.---ABSTRACT---Attention to customers and product sales is the main process that takes place in any trade and is one of the most influential factors facing the customer returns to shop at that establishment. To do this, we must not only have a qualified staff who can manage clients and meet with kindness and respect, as well as being efficient becau se they must deal with all customers entering the establishment. We also need to have the tools that allow us to carry out the common tasks of the establishment such as collecting the products, placing orders, managing the warehouse or stock, so that this is not an impediment in the proper work of the staff, being able to focus in the task of attending in the proper way. Keep in mind the previously mentioned factors, we want to develop a Point of Sale or POS system to which some features have been added so that the trade management process is easier. This document is intended to describe the concerns for which this project has been carried out, the decisions that have been taken, the objectives, and the aspects that have been kept in mind when designing each of the system components, as well as the conclusions and possible future improvements.

More information

Item ID: 52772
DC Identifier: http://oa.upm.es/52772/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:52772
Deposited by: Biblioteca Facultad de Informatica
Deposited on: 24 Oct 2018 10:30
Last Modified: 24 Oct 2018 10:30
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM