Corrector automático de tabla de símbolos

Sandoval Zúñiga, Cristian (2018). Corrector automático de tabla de símbolos. Proyecto Fin de Carrera / Trabajo Fin de Grado, E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM), Madrid, España.

Description

Title: Corrector automático de tabla de símbolos
Author/s:
  • Sandoval Zúñiga, Cristian
Contributor/s:
  • Fuertes Castro, José Luis
Item Type: Final Project
Degree: Grado en Ingeniería Informática
Date: July 2018
Subjects:
Faculty: E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM)
Department: Lenguajes y Sistemas Informáticos e Ingeniería del Software
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (1MB) | Preview

Abstract

El objetivo de este Trabajo de Fin de Grado (TFG) es realizar un módulo llamado “Corrector automático de tablas de símbolos”, el cual forma parte de un sistema basado en el concepto de gamificación, ofreciendo una interfaz web donde el alumno podrá realizar distintas tareas relacionadas con las asignaturas de “Procesadores de Lenguajes” y “Traductores de lenguajes” impartidas en los Grados en Ingeniería Informática y en Matemáticas e Informática de la Escuela Técnica Superior de Ingenieros Informáticos de la Universidad Politécnica de Madrid. Con esta propuesta, el Departamento busca despertar el interés del alumno a la hora de realizar tareas y prácticas, ofreciéndole un sistema atractivo, donde gane puntos, medallas y pueda competir con el resto de compañeros de clase, al mismo tiempo que aprende. Este módulo sería utilizado como parte de la revisión de la práctica asignada a los alumnos, los cuales podrán ir comprobando si el fichero de la tabla de símbolos generada por su procesador de lenguajes contiene errores y así poder ir mejorándolo, penalizando al alumno por cada error cometido, y obteniendo una puntuación por su revisión. Para ello se ha utilizado HTML5 y CSS3 para el diseño web, PHP para la funcionalidad del módulo y MySQL para gestionar la base de datos.---ABSTRACT---The objective of this Final Degree Project (TFG) is to create a module called "Automatic corrector of symbol tables", which is part of a system based on the concept of gamification, offering a web interface where the student can perform different tasks related to the subjects of "Procesadores de Lenguajes" and "Traductores de lenguajes" taught in the Degrees in “Ingeniería Informática” and in “Matemáticas e Informática” of the “Escuela Técnica Superior de Ingenieros Informáticos” of the “Universidad Politécnica de Madrid”. With this proposal, the department seeks to awake the interest of the student and at the same time make them perform tasks and practices, offering an attractive system, where points and medals are earned and the students can compete with their classmates while learning. This module would be used as part of the review of the practice assigned to the students, who will be able to check if the file of the symbols table generated by their language processor contains errors and thus be able to improve it, penalizing the student for each error committed, and getting a score for its review. For this purpose, HTML5 and CSS3 have been used for web design, PHP for the functionality of the module and MySQL for managing the database.

More information

Item ID: 52776
DC Identifier: http://oa.upm.es/52776/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:52776
Deposited by: Biblioteca Facultad de Informatica
Deposited on: 24 Oct 2018 10:39
Last Modified: 24 Oct 2018 10:39
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM