A cross-metaphorical mapping video poster for ESL students

Ubeda Mansilla, Paloma y Gómez Ortiz, María Jose (2018). A cross-metaphorical mapping video poster for ESL students. "PEOPLE: International Journal of Social Sciences", v. 4 (n. 3); pp. 309-322. ISSN 2454-5899. https://doi.org/10.20319/pijss.2018.43.309322.

Descripción

Título: A cross-metaphorical mapping video poster for ESL students
Autor/es:
  • Ubeda Mansilla, Paloma
  • Gómez Ortiz, María Jose
Tipo de Documento: Artículo
Título de Revista/Publicación: PEOPLE: International Journal of Social Sciences
Fecha: Noviembre 2018
Volumen: 4
Materias:
Palabras Clave Informales: Architecture; Sports Science; Video Poster; Metaphorical Mappings; Languages Teaching
Escuela: E.T.S. Arquitectura (UPM)
Departamento: Lingüistica Aplicada a la Ciencia y a la Tecnología
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (1MB) | Vista Previa

Resumen

This paper describes a teaching and learning video poster tool designed for students of Architecture and students of Sports Science (ESL) as a second language at the Technical University of Madrid. These two major groups of students share a cross-metaphorical mapping that can be used as a cognitive approach to learn vocabulary in context using images and contexts closed to their field of studies. The metaphorical cross-mapping activity was the result obtained after publishing a bilingual dictionary handled under the research group of DISCYT from the Technical University of Madrid. The results obtained from them show a very fruitful and innovative material creation for (ESP) teaching in specific contexts. Additionally, the video poster provided additional written and oral task activities to work out in class.

Más información

ID de Registro: 53470
Identificador DC: http://oa.upm.es/53470/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:53470
Identificador DOI: 10.20319/pijss.2018.43.309322
URL Oficial: https://grdspublishing.org/index.php/people/article/view/1676/2055
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 10 Ene 2019 10:47
Ultima Modificación: 10 Ene 2019 11:11
  • InvestigaM
  • GEO_UP4
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM