Implementing new mechanics on a motion game to achieve good player experience

Pizcueta Martínez, Mario (2016). Implementing new mechanics on a motion game to achieve good player experience. Proyecto Fin de Carrera / Trabajo Fin de Grado, E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM), Linköping, Suecia.

Description

Title: Implementing new mechanics on a motion game to achieve good player experience
Author/s:
  • Pizcueta Martínez, Mario
Contributor/s:
  • Berglund, Aseel
Item Type: Final Project
Degree: Grado en Ingeniería Informática
Date: June 2016
Subjects:
Faculty: E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM)
Department: Otro
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

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Abstract

La industria de los videojuegos está creciendo rápidamente y las mecánicas de juego disponibles hasta el momento no serán suficiente para soportar este crecimiento. Debido a esto, la necesidad de nuevos tipos de mecánicas de juego es esencial para la industria del videojuego. El objetivo de este proyecto es diseñar, desarrollar e implementar nuevas mecánicas en un juego de control por movimiento en desarrollo, respetando los requisitos de los diseñadores de juego y junto a un equipo de desarrolladores trabajando en el mismo proyecto pero con diferentes objetivos. Estas mecánicas han sido divididas en tres grupos diferentes o temas dentro del juego y en cada uno de estos temas hay diversas mecánicas de juego implementadas, todas ellas fruto de un duro desarrollo. Una vez que todas las mecánicas han sido implementadas, estas han sido sometidas a test siguiendo métodos de testeo comunes.---ABSTRACT---The game industry is growing fast and the game mechanics available now won’t be enough to sustain this growth. Because of this, the need of new mechanics is essential to the game industry. The goal of this project is to design, develop and implement new kinds of game mechanics for a motion game under development on the Phaser game engine, under the requirements of the game designers and working together with a team of developers working on the same project with different goals. This game mechanics are divided into three different groups or themes inside the game, and on each theme there are several different mechanics implemented, and all of them are the result of hard development with many difficulties to overcome. Once all the mechanics are implemented, the new mechanics were tested for user experience following common testing methods.

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Item ID: 54942
DC Identifier: http://oa.upm.es/54942/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:54942
Deposited by: Biblioteca Facultad de Informatica
Deposited on: 10 May 2019 09:52
Last Modified: 10 May 2019 09:52
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