Estilo cognitivo hacia la innovación de los estudiantes: un estudio piloto en la ETSIDI-UPM

Martín Rubio, Irene and Andina de la Fuente, Diego and Méndez, Ana and Gascó, Gabriel and Gómez, Dulce and Fabregat Sisto, Joaquin Angel and Antón Corrales, José Manuel and Grau, Juan and Moratiel Yugueros, Ruben and Saa Requejo, Antonio and Tarquis Alfonso, Ana Maria (2018). Estilo cognitivo hacia la innovación de los estudiantes: un estudio piloto en la ETSIDI-UPM. In: "XXVI Congreso Nacional CUIEET", 25/06/2018 - 27/06/2018, Gijón, España. pp. 1087-1090.

Description

Title: Estilo cognitivo hacia la innovación de los estudiantes: un estudio piloto en la ETSIDI-UPM
Author/s:
  • Martín Rubio, Irene
  • Andina de la Fuente, Diego
  • Méndez, Ana
  • Gascó, Gabriel
  • Gómez, Dulce
  • Fabregat Sisto, Joaquin Angel
  • Antón Corrales, José Manuel
  • Grau, Juan
  • Moratiel Yugueros, Ruben
  • Saa Requejo, Antonio
  • Tarquis Alfonso, Ana Maria
Item Type: Presentation at Congress or Conference (Other)
Event Title: XXVI Congreso Nacional CUIEET
Event Dates: 25/06/2018 - 27/06/2018
Event Location: Gijón, España
Title of Book: XXVI Congreso Nacional CUIEET
Título de Revista/Publicación: XXVI Congreso Nacional CUIEET
Date: 2018
ISSN: 978-84-17445-02-7
Subjects:
Freetext Keywords: Innovación; Teoría Kirton; Colaboración = Innovation; Kirton Theory; collaboration
Faculty: E.T.S.I. Telecomunicación (UPM)
Department: Señales, Sistemas y Radiocomunicaciones
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (232kB) | Preview

Abstract

Realizamos un estudio de los estilos cognitivos de nuestros estudiantes para entender su forma de innovar y colaborar para alcanzar dicha innovación. Para ello, primero, resumimos el inventario de la Teoría de Kirton Adaptador- Innovador (KM), y segundo, se lo aplicamos a nuestros estudiantes (más innovador o adaptador) en UPM. Aquí presentamos un estudio piloto llevado a cabo en ETSIDI (Escuela Técnica Superior Ingeniería y Diseño Industrial). ----------ABSTRACT---------- We study of the cognitive styles of our students to understand their process of collaboration and innovation. First, we summarize the inventory of the Kirton's adaptor-innovator Theory (KM), and second, we apply our test, to our students at UPM. In this work, we present a pilot study carried out at ETSIDI (School of Engineering and Industrial Design).

More information

Item ID: 55025
DC Identifier: http://oa.upm.es/55025/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:55025
Deposited by: Memoria Investigacion
Deposited on: 10 Jun 2019 16:11
Last Modified: 17 Jul 2019 07:55
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM