Un nuevo paradigma en la fidelización a través de Blockchain

Higueras Prado, Ignacio (2019). Un nuevo paradigma en la fidelización a través de Blockchain. Thesis (Master thesis), E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM).

Description

Title: Un nuevo paradigma en la fidelización a través de Blockchain
Author/s:
  • Higueras Prado, Ignacio
Contributor/s:
  • Lobel, Terry
Item Type: Thesis (Master thesis)
Masters title: Consultoría y Gestión de Empresas
Date: 14 June 2019
Subjects:
Faculty: E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM)
Department: Otro
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (3MB) | Preview

Abstract

La sociedad se ha digitalizado y todos los procesos de negocio están cambiando. Para satisfacer estas nuevas expectativas del mercado con la Innovación tecnológica por bandera y responder a los retos de la relación con los clientes, nace , una compañía joven que combina experiencia e ilusión en una Chainsolución de Fidelización basada en Blockchain, ofrece diferentes servicios que evolucionan continuamente para ofrecer una mejor experiencia al cliente y usuario del programa. Combinando a diferentes actores del mismo sector para crear un programa de fidelización en un ecosistema rico que reúne a vendedores minoristas (Retailers) con compañías de bienes de consumo empaquetados (CPGs), creando un token digital (“RETAILCOINS”) común para pagar en cualquier tienda del consorcio. Este token permite fidelizar al usuario final por parte de ambos grupos de actores con descuentos y cupones.---ABSTACT---The society has been digitized and all business processes are changing. To satisfy these new expectations of the market with technological innovation as a reference, and respond to the challenges of the relationship with customers, is Chainborn. A young company that combines experience and enthusiasm in a Loyalty solution based on Blockchain offers different services that evolve continuously to offer a better experience to the client and user of the program. Combining different players in the same sector to create a loyalty program in a rich ecosystem that brings together Retailers with packaged consumer goods companies (CPGs), creating a common digital token ("RETAILCOINS") to pay at any time and any store of the consortium. This token will allow the loyalty of the final user for both groups of players with discounts and coupons.

More information

Item ID: 55619
DC Identifier: http://oa.upm.es/55619/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:55619
Deposited by: Biblioteca Facultad de Informatica
Deposited on: 27 Jun 2019 11:28
Last Modified: 27 Jun 2019 11:29
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM