EasySchedule. Sistema web para la asignación docente

Castaño Cáceres, Blanca Fanny (2019). EasySchedule. Sistema web para la asignación docente. Proyecto Fin de Carrera / Trabajo Fin de Grado, E.T.S.I. de Sistemas Informáticos (UPM), Madrid.

Description

Title: EasySchedule. Sistema web para la asignación docente
Author/s:
  • Castaño Cáceres, Blanca Fanny
Contributor/s:
  • Alonso Villaverde, Santiago
Item Type: Final Project
Degree: Grado en Ingeniería del Software
Date: June 2019
Subjects:
Freetext Keywords: Metodologías ágiles; Scrum; Inception Deck
Faculty: E.T.S.I. de Sistemas Informáticos (UPM)
Department: Sistemas Informáticos
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (13MB) | Preview

Abstract

Este proyecto Fin de Grado surge de la necesidad de crear una solución que permita gestionar el reparto de la carga lectiva para los profesores de un departamento de una universidad. El reparto de la carga lectiva consiste en permitir que los profesores elijan las asignaturas que deseen impartir durante un curso lectivo determinado. Una vez que los profesores hayan elegido las asignaturas, las envían al director del departamento quien se encarga de revisarlas para que no queden asignaturas sin elegir y otras elegidas más veces de las que están permitidas. Si el número de profesores solicitantes supera el número de veces que se puede elegir una asignatura, la asignación se hará de acuerdo al grado de prioridad que tengan los profesores, y los que queden fuera de la selección, deberán elegir otra asignatura. El director se asegurará de que cada grupo tenga un profesor. Este procedimiento requiere de mucho tiempo por parte del director. Lo que se persigue con la aplicación desarrollada en este proyecto Fin de Grado es automatizar esta tediosa labor de comprobaciones y notificaciones permitiendo a los profesores acceder a través de la aplicación, para que seleccionen las asignaturas deseadas, y una vez elegidas, el sistema se encargará de realizar todas las comprobaciones necesarias y enviará las notificaciones correspondientes a los profesores. En esta aplicación los profesores podrán acceder con un usuario y contraseña durante un plazo de elección establecido, para escoger de una lista desplegable las asignaturas que desean impartir. La aplicación indica si existe algún tipo de conflicto de prioridad, informa de éste y lo soluciona, una vez resuelto el conflicto la aplicación notifica al profesor correspondiente que debe volver a elegir una asignatura. También se generan informes con todos los datos correspondientes al número de créditos lectivos obligatorios. Abstract: This Final Year Project arises from the need to create a solution which allows professors to manage the distribution of work of a department in a university during an academic year. The distribution of the teaching load consists in allowing professors to choose the subjects they wish to teach during a given academic year. Once the professors have chosen the subjects, they send them to the director of the department who is in charge of reviewing them so that there are no subjects left without choosing and others chosen more times than they are allowed. If the number of teacher applicants exceeds the number of times that a subject can be chosen, the assignment will be made according to the degree of priority that teachers have, and those who are out of the selection, must choose another subject. The principal will make sure that each group has a teacher. This procedure requires a lot of time for the director. What is pursued with the application developed in this FYP is to automate this tedious work of checks and notificati ons allowing professors to access through the application, to select the desired subjects, and once chosen, the system will be responsible to carry out all the necessary checks and send the corresponding notifications to the professors. In this application professors can access with a username and password during an established election period, to choose from a drop-down list the subjects they wish to teach. The application indicates if there is some type of priority conflict, informs about it and solves it, once the conflict has been resolved, the application notifies the corresponding professor that he must choose a subject again. Reports are also generated with all the data corresponding to the number of compulsory school credits.

More information

Item ID: 55796
DC Identifier: http://oa.upm.es/55796/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:55796
Deposited by: Biblioteca Universitaria Campus Sur
Deposited on: 11 Jul 2019 14:05
Last Modified: 11 Jul 2019 14:05
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM