Implementación de una tienda virtual. Venta de artículos de joyería

Centeno López, Adrián (2020). Implementación de una tienda virtual. Venta de artículos de joyería. Proyecto Fin de Carrera / Trabajo Fin de Grado, E.T.S.I. de Sistemas Informáticos (UPM), Madrid.

Description

Title: Implementación de una tienda virtual. Venta de artículos de joyería
Author/s:
  • Centeno López, Adrián
Contributor/s:
  • Gutierrez Fernández, José
Item Type: Final Project
Degree: Grado en Ingeniería de Computadores
Date: 2020
Subjects:
Freetext Keywords: e-commerce; Comercio electrónico; Alojamiento web
Faculty: E.T.S.I. de Sistemas Informáticos (UPM)
Department: Sistemas Informáticos
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[img] PDF - Users in campus UPM only - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (2MB)
[img] Archive (ZIP) - Users in campus UPM only
Download (6MB)

Abstract

La venta de joyas es uno de los sectores que también se han unido al comercio electrónico. El e-commerce ha supuesto un gran cambio en la forma de adquirir este tipo de productos y, con el paso del tiempo, la cantidad de ventas online aumenta exponencialmente en detrimento de las tiendas físicas dedicadas al mismo fin. El objetivo del proyecto es la creación y publicación de una tienda online dedicada a la venta de joyas. La elección de este tipo de comercio ha venido incitada por la sugerencia de un amigo interesado en crear una tienda online, el cual se dedica a la comercialización de joyas y productos de bisutería. Finalmente, se ha llevado a cabo con el objetivo de llegar a un público más extenso a través de internet y así aumentar las posibilidades de dicha tienda. Entre los contenidos tratados, evaluaremos las características de la herramienta utilizada y el proceso para configurar y diseñar una página web destinada a la venta de productos online. Abstract: The sale of jewelry is one of the sectors that have also joined electronic commerce. The e-commerce has meant a great change in the way of acquiring this type of products and, over time, the amount of online sales increases exponentially to the detriment of the physical stores dedicated to the same purpose. The objective of the project is to design and publish an online store dedicated to the sale of jewelry. The choice of this type of trade has been prompted by the suggestion of a friend interested in creating an online store, which is dedicated to the marketing of jewelry and jewelry products. Finally, it has been carried out with the aim of reaching a wider audience through the internet and thus increasing the possibilities of said store. Among the contents discussed, we will evaluate the characteristics of the tool used and the process to configure and design a web page for the sale of online products.

More information

Item ID: 58154
DC Identifier: http://oa.upm.es/58154/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:58154
Deposited by: Biblioteca Universitaria Campus Sur
Deposited on: 21 Feb 2020 05:50
Last Modified: 21 Feb 2020 05:50
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM