Historias del Laberinto

Real Escudero, Francisco del (2020). Historias del Laberinto. Proyecto Fin de Carrera / Trabajo Fin de Grado, E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM), Madrid, España.

Description

Title: Historias del Laberinto
Author/s:
  • Real Escudero, Francisco del
Contributor/s:
  • Herranz Nieva, Ángel
Item Type: Final Project
Degree: Grado en Matemáticas e Informática
Date: January 2020
Subjects:
Faculty: E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM)
Department: Lenguajes y Sistemas Informáticos e Ingeniería del Software
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (4MB) | Preview

Abstract

El proyecto se desarrolla en el ámbito del departamento de Lenguajes y Sistemas Informáticos e Ingeniería del Software de la Escuela Técnica Superior de Ingenieros Informáticos de la Universidad Politécnica de Madrid. Este trabajo de fin de grado intenta resumir en un pequeño documento el desarrollo de un proyecto que empezó como una práctica de la primera signatura de programación. Para ello, se estructura el documento en tres partes: Primero se presenta una pequeña bitácora de desarrollo del proyecto antes del trabajo de fin de grado. En este capítulo se describe la idea original del proyecto, que era desarrollar un videojuego estilo "elige tu propia aventura", y su evolución a lo largo de los años. En la siguiente sección se habla de las motivaciones para realizar este trabajo, incluyendo el estado de aplicaciones del mismo estilo, implementaciones diferentes y cuáles son las tendencias de videojuegos en dispositivos móviles. Después el documento se centra en el proyecto actual, un intérprete de videojuegos. En este capítulo se describirá cómo funciona el motor por dentro, la metodología de trabajo que se ha seguido y las tecnologías que se han usado para su desarrollo. Además, se incluye un diario de las tareas que se han realizado. Por último, se añade una serie de conclusiones sobre el proyecto y posibles mejoras a implementar en un futuro. Espero que podáis disfrutar de este trabajo tanto como lo he hecho yo.---ABSTRACT---This project is developed with the help of the department of "Lenguajes y Sistemas Informáticos e Ingeniería del Software" from the Escuela Técnica Superior de Ingenieros Informáticos of the university "Universidad Politécnica de Madrid". This end-grade work is presented as a full development project, starting from the first steps for software engineering like planning the features the app should bundle, through all the actual development of a mobile application. The discussion of this work will start from the first approaches of this project, it started on my first programming subject "Programación I", and its evolution through time. From now on, this document will be structured in three distinct parts: The first one will cover the first steps of the application as it grew before doing this paper. This part will show the application origins, the reason for choosing a choose your own adventure"videogame and how has been enduring the app before this endgrade work. On the next section the main point will be the motivations that made possible this idea. Also, it is included some research about similar applications, their implementations, and the actual trends on mobile games. The next chapter will talk about the core of the project: what makes it a videogame interpreter, how it works... It is also included here the methodology used during the work, a little research of the technologies used in the development and a development tasks journal. For the last part, some conclusions of the project are attached, including some possible improvements. I hope to get your expectations as high as possible.

More information

Item ID: 58280
DC Identifier: http://oa.upm.es/58280/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:58280
Deposited by: Biblioteca Facultad de Informatica
Deposited on: 26 Feb 2020 09:35
Last Modified: 26 Feb 2020 09:35
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM