Desarrollo de una aplicación de asistencia a enfermería con chatbot asistente integrado

Hernández Guasp, Cira (2020). Desarrollo de una aplicación de asistencia a enfermería con chatbot asistente integrado. Proyecto Fin de Carrera / Trabajo Fin de Grado, E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM), Madrid, España.

Description

Title: Desarrollo de una aplicación de asistencia a enfermería con chatbot asistente integrado
Author/s:
  • Hernández Guasp, Cira
Contributor/s:
  • Zanardini, Damiano
Item Type: Final Project
Degree: Grado en Ingeniería Informática
Date: June 2020
Subjects:
Faculty: E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM)
Department: Inteligencia Artificial
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (4MB) | Preview

Abstract

El trabajo del personal de enfermería y en general, la gestión en el ámbito sanitario actualmente sigue funcionando con métodos poco actualizados en relación con las tecnologías de la información. De ello surge la necesidad de dicha actualización, puesto que mejorando sus herramientas se ayudaría al personal sanitario a agilizar y mejorar las condiciones de su trabajo, y, por tanto, ser más efectivo y eficiente en la atención al paciente. Este proyecto tiene como objetivo principal poder, con los beneficios que ofrecen las tecnologías de la información, modernizar y mejorar la gestión de información de los pacientes en el ámbito de enfermería. En este documento se describen todas las fases del proceso de realización de una de una aplicación con un chatbot asistente integrado, que cumple con el objetivo mencionado anteriormente de gestionar toda la información relevante de los pacientes de modo más intuitivo y concreto para que el enfermero o enfermera, pueda procesar la información de manera más fácil y rápida, y así, poder tomar mejores decisiones en torno a la realización de su trabajo.---ABSTRACT---The work of the nursing personnel including the management in the healthcare field currently continues to operate with outdated methods regarding Information Technology (IT). Therefore, it arises the need for an updating, since improving its tools would help healthcare personnel to streamline and enhance their working conditions as well as patient care. This project’s main objective is to be able to modernize and improve the management of the patients’ information in the healthcare system, with the benefits offered by IT. This document describes all the phases that demonstrate the development and performance of an application with an integrated chatbot assistant. It achieves the former mentioned objective of managing the patients’ relevant information in a more intuitive and concrete way. As a result, nurses would be able to process information more easily and quickly, and thus, be able to make better decisions about the performance of their work.

More information

Item ID: 62911
DC Identifier: http://oa.upm.es/62911/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:62911
Deposited by: Biblioteca Facultad de Informatica
Deposited on: 07 Jul 2020 07:34
Last Modified: 07 Jul 2020 07:34
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM